myran skrev:
Megasquirt ms3x har 8 tänd och 8 spridar utångar som går köra seqventielt.
Går ju para upp och köra 2 cylindrar åt varje gång. Skulle tro att det nästan är bättre än vad original sprutet gör.
Jag hävdar fortfarande att alla som har problem med megasquirt har orsakat felet själv. Skiter man i att använda riktiga skärmade kablar till givare och jorda ordentligt så funkar inget sprut bra.
Ursäkta mig nu, å ta inte illa upp, men Nej där har du fel.
De finns nog få i sverige som sysslat med MegaSquirt på fler olika bilar än jag, och jag är så insatt som någon nånsin kommer orka vara på en hobby nivå. Och min erfarenhet är att du kan göra precis allt rätt å ändå få helt sjuka fel och buggar. De är lite som windows 95
![tongue](img/smilies/tongue.png)
funkar ibland
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Har upplevt bilar som efter vinterförvarning varit döda, bilar som plötsligt dödd utan anlening, boxar som tappat minnet fel, å vilket enligt Mofid som bygger boxarna är teoretisk omöjligt.. Har varit med om skramblade mappar, överförings fel, communications fel, och tädmissar och trigger fel på alla tänkbara sätt.
Sen Vems kom in på marknaden med otroligt bra pris så finns det ingen anlening att köra MS längre.
Å ska jag va helt ärlig så är ja inte helt nöjd med det heller, men det funkar iaf! De gör sällan ms.
Åter till Topic, Vems fixar biffen med batch fire på 6 spridar kanaler och waste på 6 tändkanaler om de skulle va intressant.
Att mappa 2 system ser jag inte som nått problem egentligen, mappa ena banken fett, sen mappa andra fint, å sen kopiera chippet bara.