Ägarförhållande Bilen införskaffades 14 september 2009
Effekt / Vridmoment (kortfakta) ? hk / ? Nm
Sponsors for the 2012 wanted. Are you or do you know anyone who is interested? Please let me know.
www.srd-racing.comMotorn kommer bli på 2 liter
Blir B235E maskin som grund =T7
T5 2,0 vevaxel
Polerade och viktade T7 stakar
T5 kolvar 2,0T sänkt komphöjd med 2mm och extra oljehål till oljeringarna.
9000 "I" insug
T7 toppackning
orig vevlager
orig ramlager
EXD toppbultar
T5 "I" kammar
Ställbara kamdrev
SRD Racing X rör
Holset HX40, 61mm in, 65mm ut. T4, pulssplit "17" avgashus
44mm Wastegate
2st Nuke Performace, 50mm avlastningsventiler.
Borttagna balansaxlar
SRD Racing Cylinderhuvud
Hårdare ventilfjädrar
Civinco stand alone
3,5 tums avgas från turbon och ut
sbf katt
uppdaterar eftersom
Effekt och prestanda (ingående)
Gamla motorn
300Hk
440Nm
Nya motorn
?Hk hoppas på 400+
?Nm
Kinnekulle Ring på tiden 1,01min (tid på film 1,04min)
Nurburgring på tiden 9,12,33min på gatdäck
Chassi:
Powerflex bussningar eller alu
subframe stumt monterad, bussningar från SRD-racing
coilovers xyz
Fjädrar fram 120Nm/mm
Fjädrar bak 90Nm/mm
justerbara bärarmar bak SRD-racing
Rörbärarmar fram med uniballs(till 2012)
krängningknivar runt om (till 2012)
SRD Racing bakvagn
med bmw E36 topplagringar
Fälgar, däck och bromsar
Slicks eller regndäck av samma typ som i STCC
ATS fälgar 17tum (letar fler eller viggen fälgar)
330*32mm 6 kolvsok Fram
Bak original med racebelägg
Speeding pedalställ med bromsvåg,
justerbart från förarplats
Hydraulisk handbroms
Bromsrör dragna i kupén
Interiör / Inredning
Sparco rev stolar
6-punktsbälten
fullbur
Div mätare
bara det nödvändigaste
Bilstereo och multimedia
stor turbo och 2 dumpar
Exteriör / Styling
Ställbar vinge
Adrian styling paket.
Venturitunnel
takscoo
Framtidsplaner
Planer 2012
Få bilen bättre
Att köra full serie i SSK
få nya idéer för att göra den snabbare