3715
Sök

Vad är DIN anledning att åka med plåtfälgar på vintern?

Emelie Hallberg
829 Inlägg
18 november 2012
Jag kör min Volvo 940 på vintern med 940plåtfälgar (inte snyggt) MEN jag skulle vilja ha nått snyggare men lägger pengarna på annat smile fälgarna blir endå fula på vintern...

2 405 Inlägg
18 november 2012
Det följde med bilen och jag vägrar att köpa nya fälgar till en 740 som redan har fungerade fälgar ;P

1 213 Inlägg
18 november 2012
Putteliten skrev:
hangman skrev:
Lina- skrev:

Lägga till 200:-/hjul på aluminium fälgar till en ny bil, då får ju inga snygga fälgar för de priset.

snyggare än plåt..

Precis!

Fälgmaterial & design e ju inte samma sak, inte sett billiga alufälgar som e snygga.

Att de finns folk som köper nya bilar som vill ha vinterdäck på plåtfälgar, tycker nog de e bortkastade pengar att lägga på alufälgar till vinterdäcken.

Vad e de för ny bil där kan lägga till 200:-/fälg för att få vinterdäcken på alufälgar? Lägg upp bild på dom då.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

9 121 Inlägg
18 november 2012
Lina- skrev:
Putteliten skrev:
hangman skrev:
snyggare än plåt..

Precis!

Fälgmaterial & design e ju inte samma sak, inte sett billiga alufälgar som e snygga.

Att de finns folk som köper nya bilar som vill ha vinterdäck på plåtfälgar, tycker nog de e bortkastade pengar att lägga på alufälgar till vinterdäcken.

Vad e de för ny bil där kan lägga till 200:-/fälg för att få vinterdäcken på alufälgar? Lägg upp bild på dom då.

Nu har jag kollat till en Golf V, samma fälgar passar på Golf VI om man vill.

Helt okej alufälg som jag kan köra med på vintern för 879:-
http://www.bythjul.com/falgar/ovm/ovm_a … item=49671

Sid 20 rad 5 plåtfälg till golf V 613:- st så 266:- i skillnad då....
http://www.oclbrorssons.se/78802_SE.pdf

Entreprenör
1 286 Inlägg
18 november 2012
DusanMandick skrev:
VolvoCoffe skrev:
NiKeMaN skrev:
Ja men så är det ju. Och ni fattiglappar som åker 855 är ju inget. Speciellt inte med plåtfälgar.

Var det det du ville läsa? Ptja nu skrev jag det iaf smile

Haha typiskt "svenska avundsjukan"..........

Läs mellan raderna. Det är väl ingen som påstått att man är något för att man åker med alu ist för plåt. Eller att man är "något" om man kör BMW kontra Volvo. Det är inte det tråden handlar om.

Det handlar om att dom flesta av oss som hänger på Garaget.org BORDE VARA bilentusiaster på något sätt och bry sig om sina bilar. Således borde man ju även gilla sin bil och att ta hand om sin bil även vintertid. Och en bil är JÄVLIGT mycket snyggare och trevligare att se på med alu fälgar än med plåtfälgar.

oja jag känner mig så jätte avundsjuk på en bmw.

om du nu är så jäkla rik ekelund så köp dig en vinterbil istället ? det är väl inget fel på att folk kör 855? det är ingen fattigmans bil, hellre att bli stämplad som en svensson än en kebabturk i en 3 serie ? o de där me att du kan köpa hans bil för vad din bil kostar ? fjantigt, de finns folk som kan köpa din bil för samma pengar mot va deras fälgar kostar också.... kolla bara på äkta lemans tex ? Jag har haft äkta bbs challenge 19*9,5", äkta gallardo fälgar 19*9,5" men inte fan skryter ja om att ja kan köpa grannens bil 2 ggr om på parkeringen för de ? töntigt att du ska klanka ner på folk för deras bilval och fälgval under vintertid....

att skryta är 1000 ggr värre än den "svenska avundsjukan"

Hade skrivit skitargt svar på detta inlägg tidigare - men insåg när jag läste om att du svarar på ekelunds inlägg men har citerat mig. Lär dig citera ffs. Dessutom... fjantigt att skryta om nya BBS Ch fälgar i 19" dessutom som bara kostar kaffepengar att köpa nya.
Senast redigerat av NiKeMaN (18 november 2012)

// Niklas Johansson

Sök