märkte att denna bakvagnen har en spårbredd som är totalt 80mm bredare än e28 så det kan bli tajt, men drivaxlarna från e28 passa och är lite grovare med 34mm kortare. så dom ska dit och bärarmana ska flyttas ihop
en polare håller på att korta in en e34 bakvagn till sin e30 men han kortar bara in fästena så den passar bilen för verkar bli rätt bra spårbredd
hade det varit från e34 hade det varit 10mm bredare spårvidd, denna är från e32 750 så det är 40mm bredare per sida, så tror det blir kalas med 34mm inflyttade kommer få ändra fästena till silentblocken med, då det inte stämmer
Kul att insperira någon! Ja delvis. Allt utom drivaxlarna kommer säljas. Så bakvagnsbrygga med bärarmar. Powerflex till silentblocken. Samt genomgången 188 lamelldiff
bärarmarna näst intill färdigflyttade.. lite kvar att svetsa bara.. sen ska silentblocken flyttas in.. ska se om jag kan jaga reda på en annan brygga bara så jag slipper riva ner den som sitter på bilen för att måtte in det
Infässtningen till länkarmarna färdigsvetsade.. nu ska justeringsbrickor för camber och toe-in svetsas dig med. Någon som har en hum om hur mkt som är lagom att lägga sig över för camberskjusteringen jämnfört med orginal?
Så nu blir det att byta kopplingspedalen så att jag får annan utväxlning så det går att slira på mer. Nu har jag ett spel på kanske 2cm som det går att slira på. Så det borde ju funka bättre. Och sen har jag inte varit så snäll mot drivlinan. Kopplingsdumpa på 4an kanske inte är att rekommendera
Vart en träff i Kristianstad häromdagen. Drog dit o testade lite. Kom inte alls överens med kopplingen just då. Ett motorstopp samt ett som nästan blev motorstopp. Hade bytt pedalen dagen innan så launchcontrollen funkade inte. Och stödlager gick. Vart en skakig resa hem.
Sen igår va jag o polarn ute o drog lite Launchcontrol 4000rpm o 0,5 bar funkar fint ärr släppa iväg han på
Ska ut o knäppa lite bilder med en annan kamera med