3620
Sök

Vovlo 740 startar inte efter topplockspackningen gick

213 Inlägg
22 november 2012
#21
Kolla spridar relät som sitter på höger fjäderbenstorn vid expansionskärlet. det "glapade" i kontakten till det för mig och bilen tvärdog under färd och ville ej starta. Relät jordar spridarna så skulle kunna vara en orsak eftersom du säger att stiften är torra.

Bränsleboxen gick sönder för min polare en gång och det resulterade i att spridarna stog öppna hela tiden för han.

Titta gärna in mitt projekt BMW 520 E34 M50B25 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269823

6 738 Inlägg
22 november 2012
#22
Nordaan skrev:
Kolla spridar relät som sitter på höger fjäderbenstorn vid expansionskärlet. det "glapade" i kontakten till det för mig och bilen tvärdog under färd och ville ej starta. Relät jordar spridarna så skulle kunna vara en orsak eftersom du säger att stiften är torra.

Bränsleboxen gick sönder för min polare en gång och det resulterade i att spridarna stog öppna hela tiden för han.

nej nej tongue det är bränsleboxen som jordar spridarna genom reläet kommer det ström till spridarna från batteriet wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

5 Inlägg
22 november 2012
#23
Kan mycket väl va boxen. Haft en 740 turbo för många år sen som blev fuktig inuti, och helt tvärdöd. Bytte box och gick som en klocka. Har du nån bekant med likadan bil och samma nr på box så pröva den.


One Man Clan
4 287 Inlägg
22 november 2012
#24
du har gnista?
du har spänning fram till spridarna när tändningen är påslagen ?

du har kollat alla säkringar innanför askoppen så att dom är hela?

lossa konstaktstycket till bränsleboxen å kolla om de är någon fukt i kontaktstycket.
de går att öppna aluminuimchassit på bränsleboxen väldigt simpelt, bara att vika undan dom små aluminiumbenen på undersidan å sen lyfter man av locket, kolla efter fukt där inne.



Sök