3606
Sök

DrenneR's blivande turbo e34 drifter/daily - 19/12 river sladdar....

syftet med detta projekt är enkelt, ha så kul det bara går utan några höga kostnader!

35 599 Visningar
Uppdaterades senast 18 februari 2014
336 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
#61
tja! min diff har ju varit helt jävla kass så nu var de dags att åtgärda de! gjorde en deal med chefen haha 2l diffolja för 2 timmars jobb xD så ja byta oljan och körde en runda, vilken JÄVLA skillnad! 100ggr bättre grepp nu inget jävla 740enhjulande big_smile

en bild på bilen på pallbockarna smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158061/158061-714e43462add0fcf8e6194e1691b7279.jpg

skönt me bra väder så man kan meka på uppfarten big_smile
kommer som de ser ut nu antagligen inte hända allt för mycket nu, inget jobb hmm timanställning = suger just nu!


336 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
#62
jaaapp här händer de inte mycket... har tänkt fixa till bakvagnen lite så den blir lite hårdare, börjar med nya krängningshämmarbussningar och stag! ska ta väck katten nu i dagarna också tänkte jag. så kommer väl en liten updatering snart i alla fall! big_smile


336 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#63
lite har de hänt nu, plocka väck katen då de läckte som in i helvete och den skrapa i hela jävla tiden!
har en fråga som ja hoppas någon kan ge bra svar och tips på, vill få den lite mer överstyrd men vet inte riktigt vad ja börja med där, helst inga grova ingrepp då den går som brukis också...

bild på avgasröret iaf!

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158061/158061-2c8df265891d3cd979608f28c707a4cf.jpg


162 Inlägg
1 april 2013
#64
blir dom inte lite halare med mer positiv camber? alltså rakare hjulvinkel eftersom att de e delad axel på BMWn? eller va de tvärtom, blir halare med mer negativ? tongue

smalare däck? big_smile men de har man väl kanske inte lust att åka med hela tiden tongue
Senast redigerat av 940hx35 (1 april 2013)

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

336 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#65
negativ camber bak ger mindre grepp vet jag, och de har ja gott om sliter knappt alls på utsidan av däcken... kör med 195or bak som lekdäck haha med 3-3,5bar i wink spinner ganska lätt men vill inte ut med röven riktigt, börjar kasa med framdäcken väldigt lätt... har beställt nya krängningshämmarstag bak iaf, kom på att det sitter en del nytt där fram men inte ett skit nytt bak...


162 Inlägg
2 april 2013
#66
DrenneR skrev:
negativ camber bak ger mindre grepp vet jag, och de har ja gott om sliter knappt alls på utsidan av däcken... kör med 195or bak som lekdäck haha med 3-3,5bar i wink spinner ganska lätt men vill inte ut med röven riktigt, börjar kasa med framdäcken väldigt lätt... har beställt nya krängningshämmarstag bak iaf, kom på att det sitter en del nytt där fram men inte ett skit nytt bak...
Okej ja nya krängningshämmare brukar ju hjälpa så han blir lite stummare!

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

336 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
#67
940hx35 skrev:
DrenneR skrev:
negativ camber bak ger mindre grepp vet jag, och de har ja gott om sliter knappt alls på utsidan av däcken... kör med 195or bak som lekdäck haha med 3-3,5bar i wink spinner ganska lätt men vill inte ut med röven riktigt, börjar kasa med framdäcken väldigt lätt... har beställt nya krängningshämmarstag bak iaf, kom på att det sitter en del nytt där fram men inte ett skit nytt bak...
Okej ja nya krängningshämmare brukar ju hjälpa så han blir lite stummare!
yes, sen hoppas ja de blir powerflex där också men tyvärr väldigt kass me pengar just nu sad


162 Inlägg
2 april 2013
#68
DrenneR skrev:
940hx35 skrev:
DrenneR skrev:
negativ camber bak ger mindre grepp vet jag, och de har ja gott om sliter knappt alls på utsidan av däcken... kör med 195or bak som lekdäck haha med 3-3,5bar i wink spinner ganska lätt men vill inte ut med röven riktigt, börjar kasa med framdäcken väldigt lätt... har beställt nya krängningshämmarstag bak iaf, kom på att det sitter en del nytt där fram men inte ett skit nytt bak...
Okej ja nya krängningshämmare brukar ju hjälpa så han blir lite stummare!
yes, sen hoppas ja de blir powerflex där också men tyvärr väldigt kass me pengar just nu sad
Känner igen de av någon anledning.. hmm

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

Under upplärning
368 Inlägg
7 april 2013
#69
Visst va du i lödde igår?! wink

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

336 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
#70
yes de va jag! du med eller? smile


Under upplärning
368 Inlägg
7 april 2013
#71
DrenneR skrev:
yes de va jag! du med eller? smile
Då såg ja dig när du köa ut från lödde:) Yepp!smile

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

"The guy who never make up his mind"
347 Inlägg
18 april 2013
#72
Nice Migge! Ska följas ;D

Nulla tenaci invia est via

336 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
#73
gutt ju! wink


336 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
#74
lite updatering, hade nere diffen som jag skulle shimsa nu. gick skitbra förutom att den är en vanlig öppen och inte alls lamelldiff som jag alltid trott! lite skumt men ja nu letar ja lamelldiff och får ja inte tag på en tills helgen så svetsas den! smile


336 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
#75
tjo! länge sen ja men de e inte så konstigt när man knappt har pengar tongue idag hämta ja iaf en diff från m5 3,6! känns som de där me "massa kul för lite pengar" börjar gå åt helvete tongue iaf, får se när ja bytar diffen, ska iväg hela helgen så får kanske ta de en dag i veckan hur ja nu ska hinna me de... har förresten som sagt ett jävla tickande från motorn, är svårt att höra om de e spridarna eller vipporna men har ett ventilspel på runt 0,30 i alla fall och de e ju inget konstigt, inget direkt slitage på kamen heller. ett par bilder också på diffen och nova!

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158061/158061-46d6da8242a54a784242b914354ae72c.jpg

smyyyyyger...
https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158061/158061-c816953fbd0bff7608a602bdb4d708cf.jpg


336 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
#76
bara lite skriftlig updatering här. m5 diffen sitter och funkar svinbra! dock e jag allmänt otaggad kan va för man inte har nån att köra/meka med osv. så finns viss risk att de blir lite dött här ett tag nu sad


336 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
#77
har haft min första bankörning nu! sjukt kul och nu är man verkligen taggad!

film på de

http://www.garaget.org/video/138488

inte hänt nåt mer med bilen men börjat planera motorbygge lit...


Malte
269 Inlägg
22 juli 2013
#78
Negativ camber fram, så kränger det mindre o framvagnen smile


336 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
#79
yes cambern ska fixas, men får se när tongue


336 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#80
tjo ett tag sen ja! mest bara kört och sprätt runder terrat byn osv smile har en ny körning på Sturup på G, nu på onsdag lilla banan ska de svinas!

satt och bolla idéer för motor med pappa igår, jag sa m50 turbo, han kontra med att låna ut sin mopar 360 (5,9l) sb eftersom han aldrig får tummen ur endå... kan bli ballt som fan och enda stora/dyra problemet ja ser me de e ju växellåda/koppling smile åsikter? nån som parat mopar med bmw zf låda förr?? smile



Sök