3354
Sök

effekt frågor ang kat

2 594 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
#1
som rubriken lyder kommer några frågor hur många hk kan man tjäna om man rensar katen, eller monta en racekat. blir det nån förändring på co halten om man kör utan kat eller rensar den??

har hört att man kan tjäna ca 10-15hk kan det stämma?

Evolution
1 627 Inlägg
9 oktober 2006
#2
ghost_boy83 skrev:
som rubriken lyder kommer några frågor hur många hk kan man tjäna om man rensar katen, eller monta en racekat. blir det nån förändring på co halten om man kör utan kat eller rensar den??

har hört att man kan tjäna ca 10-15hk kan det stämma?

hur mycket du tjänar beror ju helt på bilen och orginal hk  men nån häst går väll att hitta men de är väll alltid bättre att sätta ditt en race cat

Fäll ner pungen och landa

2 594 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
#3
Karlzzon The One skrev:
ghost_boy83 skrev:
som rubriken lyder kommer några frågor hur många hk kan man tjäna om man rensar katen, eller monta en racekat. blir det nån förändring på co halten om man kör utan kat eller rensar den??

har hört att man kan tjäna ca 10-15hk kan det stämma?

hur mycket du tjänar beror ju helt på bilen och orginal hk  men nån häst går väll att hitta men de är väll alltid bättre att sätta ditt en race cat

det är en volvov70 2,5t 193 hk, tängte kange om man kunde spara en slant omman bara rensa katen i ställe för att köpa en race om det blir samma hk

5 710 Inlägg
9 oktober 2006
#4
Min åsikt är att jag inte tycker man skall ge miljöaktivisterna mer "vatten på sina kvarnar" utan skall man trimma så gör man det "på riktigt".

Sedan kan man fråga sig själv om man  behöver en race-kat?
Skall man bara köra original finns det ingen anledning att köra utan kat/med race-kat, skillnaden är så liten att man inte märker den (förutom på ljudet)

Sedan är det ett jääkla jobb att behöva böka med att byta tillbaka till kat igen innan besiktningen....

MVH Jonas
..............

2 594 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
#5
jonTe skrev:
Min åsikt är att jag inte tycker man skall ge miljöaktivisterna mer "vatten på sina kvarnar" utan skall man trimma så gör man det "på riktigt".

Sedan kan man fråga sig själv om man  behöver en race-kat?
Skall man bara köra original finns det ingen anledning att köra utan kat/med race-kat, skillnaden är så liten att man inte märker den (förutom på ljudet)

Sedan är det ett jääkla jobb att behöva böka med att byta tillbaka till kat igen innan besiktningen....

jo men påverkas co halten mycket om man rensar den?
men race katt visst är dom godtjända på bilprovningen eller?

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
9 oktober 2006
#6
Ja den påverkas mycket. Du kommer aldrig kunna besikta bilen med en rensad kat, men däremot med en racekat...

Blinka med blåljus om du vill race:a

2 594 Inlägg
9 oktober 2006
Trådstartare
#7
JockeK skrev:
Ja den påverkas mycket. Du kommer aldrig kunna besikta bilen med en rensad kat, men däremot med en racekat...

Men hur kan det göra en sån stor skilnad på co halten gränsvärdet är ju rätt mycket,
jag menar det finns ju bilar utan kat och har låga värden? eller tänker jag fel

252 Inlägg
10 oktober 2006
#8
En ny bil "mappas" för att gå med katt. Om du bara rycker katten blir det samma som köra med rakt rör på moppen.   Möjligtvis kan man få lite mer effekt på de allra första årsmodellerna som blev påtvingade katt.   Skälet till att man byter till en rejskatt e att man ökar effekten i motorn och då ökar kraven på flödet i katten. Inte tvärt om...

//Janne


Sök