2320
Sök

Hotrod -34 coupe C5 chassi

Hotrod/svängjänk/räserbil.... Vill ha en bil att köra med till jobbet och kunna dra ett varv på knutstorp, men även lite rivstart i malmö. Då bygger man en cobra. Men inte jag.... Jag bygger en -34 cupa!

437 188 Visningar
Uppdaterades senast 29 mars 2018
1 423 Inlägg
16 april 2014
#541
Oki, jag kollar vilken dag som är lämpligast, återkommer.

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
20 april 2014
Trådstartare
#542
Racingse skrev:
Oki, jag kollar vilken dag som är lämpligast, återkommer.

Helgen snart slut.....roll

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
20 april 2014
Trådstartare
#543
Trevlig dag i dag trots att det inte blev elmia.....

Amazon racebil och hotrod.....

Ställde lite hjulvinklar ute i solen ala bonnameck......

Pelle dricker öl och senare grillade vi korv.
En vanlig lördag i dragracinggaraget.smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-77e7269b95151179c84a9a22b0c6b57f.jpg
Senast redigerat av scaryeyes (20 april 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 423 Inlägg
20 april 2014
#544
scaryeyes skrev:
Racingse skrev:
Oki, jag kollar vilken dag som är lämpligast, återkommer.

Helgen snart slut.....roll

Är du där imorgon?

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

855 Inlägg
20 april 2014
Trådstartare
#545
Japp! Men ring innan så jag inte har åkt hem och somnat... ha ha cool

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

1 213 Inlägg
26 april 2014
#546
Ni verkar ha det trevligt ute i solen. smile

Amazonen har den varit med i Bilsport eller Wheels? Den liknar en bil jag har sett för flera år sen.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

855 Inlägg
26 april 2014
Trådstartare
#547
Nej men det har varit ett reportage från dragracinggaraget. Men då hade dom den gamla -69 turbocamaron.
Strax efter börjades bygget på med amazonen.
Kommer till malmö på första test and tune.


EDIT!
Alltså Anders hoppade av och byggde en egen.
Senast redigerat av scaryeyes (26 april 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
#548
Börjat så smått med ett annat problem jag står inför.... Platsbrist.
Blir luftfilter ovanpå motorn. Problemet var att få plats med MAFen.
Men på detta viset går det nog.

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-a7bfebd718f834ae4c76cb4867d20b3a.jpg}
Senast redigerat av scaryeyes (7 maj 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

510 Inlägg
6 maj 2014
#549
scaryeyes skrev:
Börjat så smått med ett annat problem jag står inför.... Platsbrist.
Blir luftfilter ovanpå motorn. Problemet var att få plats med MAFen.
Men på detta viset går det nog.

{\rtf1\ansi\ansicpg1252
{\fonttbl\f0\fnil\fcharset0 Verdana;}
{\colortbl;\red255\green255\blue255;\red0\green0\blue0;\red255\green255\blue255;}
\deftab720
\pard\pardeftab720\sl280\partightenfactor0

\f0\fs24 \cf2 \cb3 \expnd0\expndtw0\kerning0
\outl0\strokewidth0 \strokec2 http://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-a7bfebd718f834ae4c76cb4867d20b3a.jpg}

Hur brett är det mellan ramskenorna i fram?


855 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
#550
Alltså den är nåt fruktansvärt bred. Menar du rören som går från torpeden och slickar grenrören eller dom i botten?

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

510 Inlägg
6 maj 2014
#551
scaryeyes skrev:
Alltså den är nåt fruktansvärt bred. Menar du rören som går från torpeden och slickar grenrören eller dom i botten?

Tänkte ramskenorna smile


855 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
#552
Jag har ju inga direkta ramskenor utan typ fackverk. Sen konnektar dom till aluminiumvaggan som sitter orginal på corvetten. Men ca 800 mellan hornen där fram som syns. Som sagt grymt bred mellan hjulen jämfört med en vanlig 34:a. breddar ut ca 100mm på var sida både fram och bak.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

510 Inlägg
7 maj 2014
#553
scaryeyes skrev:
Jag har ju inga direkta ramskenor utan typ fackverk. Sen konnektar dom till aluminiumvaggan som sitter orginal på corvetten. Men ca 800 mellan hornen där fram som syns. Som sagt grymt bred mellan hjulen jämfört med en vanlig 34:a. breddar ut ca 100mm på var sida både fram och bak.

Ah juste du hade en sån ram. (gick tillbaka o tittade) Jag tror dock stenhårt på din ram, tror den kommer va vridstyv nått så in i norden, vad sa SFRO om den?


855 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
#554
HA! Han hade inte ett ljud att tillägga. Han sa: "det blir nog en riktigt bra bil det här....tyvärr!" Han tyckte tydligen det var synd att inte ha nåt att påpeka smile

Det enda bekymret han kunde se var effekten. Men som jag ser det är det en tolkningsfråga..... 345Hk och 1200kg. Jag tycker det är bra i alla fall.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
1 301 Inlägg
7 maj 2014
#555
scaryeyes skrev:
HA! Han hade inte ett ljud att tillägga. Han sa: "det blir nog en riktigt bra bil det här....tyvärr!" Han tyckte tydligen det var synd att inte ha nåt att påpeka smile

Det enda bekymret han kunde se var effekten. Men som jag ser det är det en tolkningsfråga..... 345Hk och 1200kg. Jag tycker det är bra i alla fall.

Tror Bilprovningen tycker det är 100,2hk för mycket wink Oavsett vad SFRO säger.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!

855 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
#556
quinna skrev:
scaryeyes skrev:
HA! Han hade inte ett ljud att tillägga. Han sa: "det blir nog en riktigt bra bil det här....tyvärr!" Han tyckte tydligen det var synd att inte ha nåt att påpeka smile

Det enda bekymret han kunde se var effekten. Men som jag ser det är det en tolkningsfråga..... 345Hk och 1200kg. Jag tycker det är bra i alla fall.

Tror Bilprovningen tycker det är 100,2hk för mycket wink Oavsett vad SFRO säger.

DET är en annan sak...  Blir några vändor till Stenas blyavdelning.....

345 HK är egentligen inte så mycket. Det har ju alla orginalbilar nu för tiden.
Senast redigerat av scaryeyes (7 maj 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

914 Inlägg
8 maj 2014
#557
Fy sata..  for en herlig bil , leste gjennom hele tråden nå - supercool smile


855 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
#558
jarleb skrev:
Fy sata..  for en herlig bil , leste gjennom hele tråden nå - supercool smile

Tack tack!

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

855 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
#559
Jag har lite bråkande tankar i huvet nu vad gäller kylsystemet.

Expansionskärlet har svårt att hamna tillräckligt högt. Jag har trycklock på kylaren i stället för tanken som corvetten har. Men det ska väl kvitta.
Nu sitter tanken högre än kylaren på corvetten, vilket make sense. (min hamnar ungefär i samma höjd som kylaren)

Hur funkar kylet på F-body 4:e gen? Den har väl overflow tank? Den sitter ju lågt som fasen. Har inte dom pressurized system då?

Jag hade velat ha det så på rodden, men nu är LS motorerna byggda för trycksystem och det borde väl påverka kokpunkten på vattnet
och saker börjar stämma dåligt i boxen mot värden den förväntar sig att uppnå?

Behöver nog en dialog här i ämnet.....

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house

50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
1 301 Inlägg
8 maj 2014
#560
scaryeyes skrev:
quinna skrev:
scaryeyes skrev:
HA! Han hade inte ett ljud att tillägga. Han sa: "det blir nog en riktigt bra bil det här....tyvärr!" Han tyckte tydligen det var synd att inte ha nåt att påpeka smile

Det enda bekymret han kunde se var effekten. Men som jag ser det är det en tolkningsfråga..... 345Hk och 1200kg. Jag tycker det är bra i alla fall.

Tror Bilprovningen tycker det är 100,2hk för mycket wink Oavsett vad SFRO säger.

DET är en annan sak...  Blir några vändor till Stenas blyavdelning.....

345 HK är egentligen inte så mycket. Det har ju alla orginalbilar nu för tiden.

Inte så mycket kanske, men det är fortfarande 15kW/100 kilo som gäller för amatörbyggda fordon. Sen kan man som du säger vikta ner den, men i ditt fall ska du i med strax under 500 kilo bly tongue Kommer du ha plats för det?

Lyckas det kan du nog få till en ball bil.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!


Sök