danielj skrev:
Hej
Har i dagsläget 3x100W halogen i Big Knick, 2 flood och 1 pencil och nu är det dags för uppgradering. Jag vill ha en väldigt bred och jämn ljusbild, inga punkter eller svarta hål man stör sig på. Går det att uppnå det med tre lampor eller måste man ha fler?
Det behöver dock bara lysa "lagom" långt eftersom man får möte hela tiden här nere i Skåne så längre än 500-600m är "onödigt" inbillar jag mig (ord jag säkert kommer få ångra
).
Budget upp till ca. 5000kr.
Big Knick + Xenon55W eller 75W Xenon och byta ut pencil mot flood? Jag inbillar mig att pencil kommer lysa alldeles för långt. Kommer flood lysa tillräckligt långt (500-600m)? I så fall skulle tre eller fyra flood kanske funka?
PBE180 60WOsäker på om ljusbilden motsvarar mina förväntningar/krav. Euro beam känns för kort och pencil alldeles för smal (längd 284m resp 443m enligt Extraljusguiden). Möjligtvis om två pencil och två Euro beam hade funkat? Jag tror dock att man får "blind spots" med denna konfiguration.
Fler alternativ och synunkter mottages gärna
Köp 75w H3 5000k xenonkit till dina B K. De lyser fint med xenon.
Har kört med tre o fem st B K flood på mina bilar
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D