Jag funderar på extraljus på min 318dt men behöver inget extremt, säg 250m, nåt diskret o billigt! Frågan är om jag ska ha nåt xenon konvertering på x-jusen eller led som i länk? http://www.humanhabit.se/se/arbetsbelys … 9-32v.html
Vad skulle ljusnördar rekommendera?
Jag tror att du får mer ljus om du xenonkonverterar. Har du xenon i ditt vanliga helljus?
Har fått hem de nya NBB Alpha 225 med led positionsljus och de är godkända med xenon. Har DR märkning med referenstal 20, och som halogen (HR) har de referenstal 25. Lite konstigt bara att de har så lågt referenstal med xenon, för misstänker de lyser lika långt som den äldre modellen. Men huvudsaken är att man slipper demontera dem vid besiktning
Har fått hem de nya NBB Alpha 225 med led positionsljus och de är godkända med xenon. Har DR märkning med referenstal 20, och som halogen (HR) har de referenstal 25. http://www1.garaget.org/gallery/images/173/172447/172447-70dddfae122d994cb34b792c7b2c440a.jpg Lite konstigt bara att de har så lågt referenstal med xenon, för misstänker de lyser lika långt som den äldre modellen. Men huvudsaken är att man slipper demontera dem vid besiktning
Blir nog 5st såna för mig hoppas de duger fick bra pris på dom tycker jag... 3375kr
Jag har aldrig medvetet köpt canbus ballaster iaf. Nu monterade jag dessa för ett par år sedan så minns inte till 100%, men är ganska säker på att dessa rotades fram i högen med VVME prylar i garaget utan att vara speciellt tänkta till just V70:n.
Där ser man. Jag har några ballaster och lampor liggande så jag får väl testa helt enkelt om 05- är mindre känsliga för lägre strömförbrukning än 00-04.
//Brådhis
Som jag förstod det hela så mäter inte min bil strömmen per lampa utan väger vänster/höger sida mot varandra. Skiljer det så blir det larm.
Jaså? Njae... Jag vet folk som monterat original xenon-strålkastare på 05- och fått sätta dit effektmotstånd så det stämmer nog tyvärr inte. Men frågan är om ett eftermarknadsxenonkit(!) drar så pass mycket att elektroniken är nöjd ändå?
Har tyvärr inte hunnit testa än, men ska göra det nå´n kväll när jag hinner.
Ingen som har nå´t tips på vettig ebay-säljare med 3000K H7 35W? Vill inte slänga ut en massa stålar på ett kit eftersom jag i första hand vill testa hur det blir.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Jag funderar på extraljus på min 318dt men behöver inget extremt, säg 250m, nåt diskret o billigt! Frågan är om jag ska ha nåt xenon konvertering på x-jusen eller led som i länk? http://www.humanhabit.se/se/arbetsbelys … 9-32v.html
Vad skulle ljusnördar rekommendera?
Jag tror att du får mer ljus om du xenonkonverterar. Har du xenon i ditt vanliga helljus?
Där ser man. Jag har några ballaster och lampor liggande så jag får väl testa helt enkelt om 05- är mindre känsliga för lägre strömförbrukning än 00-04.
//Brådhis
Som jag förstod det hela så mäter inte min bil strömmen per lampa utan väger vänster/höger sida mot varandra. Skiljer det så blir det larm.
Jaså? Njae... Jag vet folk som monterat original xenon-strålkastare på 05- och fått sätta dit effektmotstånd så det stämmer nog tyvärr inte. Men frågan är om ett eftermarknadsxenonkit(!) drar så pass mycket att elektroniken är nöjd ändå?
Ingen som har nå´t tips på vettig ebay-säljare med 3000K H7 35W? Vill inte slänga ut en massa stålar på ett kit eftersom jag i första hand vill testa hur det blir.
//Brådhis
vvme.com
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
//Brådhis
vvme.com
Jo, brukar handla av dom. Men dom har inget Canbus-kit vad jag kan se? Eller är jag dålig på att leta?
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
//Brådhis
vvme.com
Jo, brukar handla av dom. Men dom har inget Canbus-kit vad jag kan se? Eller är jag dålig på att leta?
//Brådhis
Gambia stod inte med i din kravspec
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Varesig musik, kvalitet eller väder är väl det bästa. Ger litet hum om hur rampen funkar iaf haha.
Såg förövrigt en älg på ett par hundra meters håll igår, hade ALDRIG sett den utan rampen och jag han i god tid bromsa när hans polare också trippade över vägen. Klart nöjd så långt.
Varesig musik, kvalitet eller väder är väl det bästa. Ger litet hum om hur rampen funkar iaf haha.
Såg förövrigt en älg på ett par hundra meters håll igår, hade ALDRIG sett den utan rampen och jag han i god tid bromsa när hans polare också trippade över vägen. Klart nöjd så långt.
säkert nån som redan har frågat och svarat men är de värt och skaffa sim extraljus med xenon håller dom i längden är de stor skillnad mot Nbb 225 med xenon?
säkert nån som redan har frågat och svarat men är de värt och skaffa sim extraljus med xenon håller dom i längden är de stor skillnad mot Nbb 225 med xenon?
Jag tycker det är värt att satsa på nbb men det är jag lyser grymt mycket bättre än sim tycker jag och är riktigt bra kvalité på nbb, så om du har pengar att lägga så satsa på nbb som kommer hålla hur länge som helst du kommer inte bli besviken.
Visst lyser sim bra för pengarna men om du vill ha nått som är bra i längden så köp nbb.
3st nbb med flood och 55w xenon hade jag köpt lyser 500-600m med en grym ljusbild.
Ja, NBB har fått bra recensioner med xenon. Har hört en del klaga på "pricken i mitten" i ljusbilden men bara det lyser tillräckligt på sidorna kanska man kan ha överseende med det. Tack för tipset!
Kör 2 x Nbb 225 Xenon (original 35w, inbyggd ballast) på min Saab 9-3. Ljusbilden är bred och bra, lyser tillräckligt långt samt att uppstartningstiden är grym.
Bifogar länk där den gamla modellen blir testad, skiljer inget direkt i utseende mer än extraljusfoten samt att ballasten är inbyggd i dom nya, tänkte mest för att du skulle se hur ljusbilden ser ut. http://www.automotorsport.se/media/bilt … 072104.pdf
om man har 1 extralyse med 100 w halogen och bygger in Zenon vad motsvarar det med Zenon w led w någon som vet någon formel eller egen erfarenhet går det jämföra så?