Jag började dock med att torka ur den värsta olja och "bös" som samlats runt stiften under alla år och ploppade i de nya stiften och åkte en sväng för att jag hade ju såklart förhoppningar om att det va stiften det var fel på.......
Det var inte stiften, eller iallafall inte bara stiften. Tillbaka in i garaget och ur med stiften och kikade runt lite och fick syn på en sprucken tändkabel, den korta rackaren.
Där har vi boven tänkte jag och fick tips av blomgren att h2mracing hade silicon tändkabelsats till s2an som funka bra så jag klickade hem ett paket på direkten.
Perfekt numererade å allt, det är bra när snillen som jag ska meka bil haha
På med nya kablarna iallafall och ut på provtur.....
Fanskapet gick ju ännu sämre nu bara för det:/
Fattar ingenting, men det är ju inte ovanligt. Fick åter hjälp av blomgren som inte tyckte det va lika konstigt och började rycka ur tändkablana med motorn igång och ingenting hände ?? inte så konstigt när man rycker ur tändkabeln till en cylinger som inte har tändning...
Stackars bil gick ju bara på 3 burkar, undra på att det gick trögt.
..hem till garaget iallafall och rev dän kablar och den här gången också fördelar locket.
mummsigt värre.
Inte bara va locket full i skit och olja, man ser även på stiften i locket att det nötits ut ett spår som jag gissar på tillslut blivit så stor att det inte får tillräckligt med kontakt?? (mitt expertutlåtande, berätta gärna om jag har fel eller gör fel det uppskattas)
Fick tag på ett nytt lock av Karlskogas egen och ökände MR NM
tack tack. Locket åkte dit iallafall, jag bytte inte rotor för jag fatta inte hur man fick bort den plus att jag inte ville göra saken värre genom att böja sönder något. Så rotor byta får bli ett senare projekt.
Med nytt lock på plats och även ett nyinhandlat Varta batteri så blev det ett helt annat ljud i maskin och startproblemen jag tidigare haft och att det gamla biltema batteriet laddade ur sig på en eftermiddag var ett minne blott.
GÖTT MOS!