En bildlös update:
TPS från M50 är på plats, inkopplad & kalibrerad
Toppen är dragen
Vevbulten är dragen
Generator inkopplad och testad
Startmotor inkopplad och testad
Spridare inkopplat och testat (dock orginalspridare)
Problemet med oljereturen är löst
Byggt om oljetillförsel till turbon till AN4 med en annan nippel mot turbon
Kopplat om så bränslepumparna styrs av sprutet istället för tändning
Kontakterat VR-givarn på veven samt hallgivaren på kammen
Byggt om och bytt kopplingar till bränslesystemet i bagaget. Även skaffat genomföringar, saknas bara slang
Väntar just nu på 2pol oljetemp, 3pol oljetryck samt bränsletrycks-givare från Ebay, lite kopplingar från Dalhem. Och ett kamdrev från en kille i stockholm.
Det som ska göras/köpas innan uppstart:
Bygga klart downpipe
Köpa & montera spridare, tändstift & tändkablar
Dra bränsleledningar från skuffen
Koppla in de nya givarna
Bygga klart oljeretur
Montera kamdrev (beställt), ställa in kammen samt fästa kamsensorn.
Köpa olja & E85
Efter uppstart ska allt annat byggas klart såsom laddtrycksstyrning, IC-rör, filter, dump, avgas, vevhusventilation, EGT, kylare, kabelhärvan ska snyggas och mycket, mycket mer.