JohanW skrev:
Growe skrev:
MT-Adam skrev:
Okej som jag tänkte då ungefär
Är ändå inne lite mer på E87 och Golf. Nackdelen med de bilarna är ju inköpspriset. Blir lätt 150tkr, vilket inte känns så ekonomiskt med tanke på värdeminskningen. Å andra sidan är de nog bra bilar i förbrukning / kvalitet & komfort.
en Arosa eller lupo caschar man och åker billigre än vad man kan göra med en bil för 100-150K
ingen värdeminskning att snacka om så det är riktiga sparbössor.
min kostade 3200kr och det är inte ens en service på en nyare bil
Shit vad du är insnöad på Arosa
Visst är den nästa lika billig som att cykla, men det är ju ungefär lika roligt / har samma komfort också
Man ska ju ha lite kul också resonerar jag,
har kul istort sätt varje gång jag sitter bakom ratten
men man får ta det till vad det är.
det är en liten skitbil. men för att vara en liten skitbil är den både stor och bekväm.
stolarna har lite att önska dock. men jag machar utan problem 130-140 utan att plåga skiten ur den
men själv rullar jag mest runt med min 740 från 91 vansinigt törstig inte pigg men gött att skita i allt
menar så klart inte att man måste köpa den första årgången av en lupo eller arosa dom finns fram till 04
och då är dom betydlligt mycket bekvämare och trevligare.
En 04:ans tdi åker man snuskigt billigt kostar runt 30-50K och kostar 3000kr i årskatt
svår slaget med valfri ny bil
men som sagt rena sparbössor.
enligt folksam är dom över medel i säkerhet i sin klass
men jag dör hellre än att sitta hjärndöd resten av livet