Då jag tagit mitt förunuft till fånga och insett att min plånbok inte kommer räcka till ett turbo bygge så har jag nu beslutat att satsa på något helt annat. Dethär ska bli en busbil med lite lagom effekt som dussutom skall... Visa mer
Här händer de fan inte mycke är mitt i en flytt osv nu....
Har febrilt letat låda nu ett tag men inte fått tag i nån så har nu lagt handpenning på en otroligt ful 530 kombi som jag ska åka o hämta den 24:e som jag ska ta lådan ifrån
prenumeration, check! ser så lätt ut när alla river toppar, motorer osv, lyfter ur och i, har inte gjort det hittills men det kommer väl så småningom !
Växellåda blir den manuella 5 växlade lådan från 530in. Sen blir de enkelmasse svänghjul med 765 platta och sinter från bakaxeldelar, Kardanen vet jag inte ännu de blir nått ihopbygge förmodligen, diff blir 210 diffen från 540in så e28 bakvagnen ska byggas om så att diffen passar i den och så blir de e32 länkarmar bak så man får dem stora medbringarna direkt
Elen tar man med sig hela alltet från e34:an och sen gör man nån sorts adapter på e28 härvan De har jag en som ska hjälpa mig med