3968
Sök

Batteriet urladdat.hur får man upp huven så jag kan ladda batteriet?

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#61
Extranyckel eller bytt batteri i fjärren först?
crankarnRs skrev:
prövat det med händer inget alls.bli nog hammaren

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#62
bytt batteri i dag.har 1 nyckel

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#63
Vet du att nyckeln fungerar, alltså att den sänder?
crankarnRs skrev:
bytt batteri i dag.har 1 nyckel

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Kokar ris
923 Inlägg
17 januari 2013
#64

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
17 januari 2013
#65
Swedenrockers skrev:
Vet du att nyckeln fungerar, alltså att den sänder?
crankarnRs skrev:
bytt batteri i dag.har 1 nyckel


När jag är på Ford med jobbbilen och byter batteri i fjärren så testar dom att allt fungerar mot en mottagare dom har.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#66
Ja, bl.a Defa har en fjärrtestare som jag själv använder. Den visar iofs inte att den sänder "rätt", men den visar att fjärren skickar en signal.
Vettemannen skrev:
Swedenrockers skrev:
Vet du att nyckeln fungerar, alltså att den sänder?
crankarnRs skrev:
bytt batteri i dag.har 1 nyckel


När jag är på Ford med jobbbilen och byter batteri i fjärren så testar dom att allt fungerar mot en mottagare dom har.

/Benny

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
17 januari 2013
#67
Swedenrockers skrev:
Ja, bl.a Defa har en fjärrtestare som jag själv använder. Den visar iofs inte att den sänder "rätt", men den visar att fjärren skickar en signal.
Vettemannen skrev:
Swedenrockers skrev:
Vet du att nyckeln fungerar, alltså att den sänder?


När jag är på Ford med jobbbilen och byter batteri i fjärren så testar dom att allt fungerar mot en mottagare dom har.

/Benny


Ja precis DEFA i mitt fall. Har den slutat sända så oftast är det batteriet och då får man en indikation på att den skickar signal efter batteribyte.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#68
funkade när jag körde bilen i september.hängt i nyckelskåpet här hemma i värmen så tror den funkar

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#69
Då tror jag problemet ligger i att du inte har hjälpström inkopplat så pass länge så att spänningen blir tillräckligt hög för att elektroniken ska fungera. Koppla mot en annan bil som står med motorn igång, skit i batteriladdare.

crankarnRs skrev:
funkade när jag körde bilen i september.hängt i nyckelskåpet här hemma i värmen så tror den funkar

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#70
får jag kapa sönder garage vägen.tror inte han jag hyr av skulle ippskata det.vet att det fanns tillräckligt med spänning.blev kjuslåga när jag kopplade bort klämman innan jag åkte hem.så borde det finnas og med spänning.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
17 januari 2013
#71
Swedenrockers skrev:
Då tror jag problemet ligger i att du inte har hjälpström inkopplat så pass länge så att spänningen blir tillräckligt hög för att elektroniken ska fungera. Koppla mot en annan bil som står med motorn igång, skit i batteriladdare.
crankarnRs skrev:
funkade när jag körde bilen i september.hängt i nyckelskåpet här hemma i värmen så tror den funkar


Ja, typ långa startkablar kopplade mot startmotorn och nån jordpunkt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#72
fins det 10 meter långa så går det bra

5 131 Inlägg
17 januari 2013
#73
Swedenrockers skrev:
Då tror jag problemet ligger i att du inte har hjälpström inkopplat så pass länge så att spänningen blir tillräckligt hög för att elektroniken ska fungera. Koppla mot en annan bil som står med motorn igång, skit i batteriladdare.

crankarnRs skrev:
funkade när jag körde bilen i september.hängt i nyckelskåpet här hemma i värmen så tror den funkar


har batteriet vart tomt i snart ett halvår tvivlar jag på att det ens tar laddning. prova med ett nytt laddat batteri eller en annan bil.

har du tryckt en jävla massa gånger på fjärren så tappar den koden. tror det är 50 eller 100 gånger utan att den fått svar. säkerhetsgrej så ingen kan gå rad upp och rad ner på en stor parkering och leta sig fram till en bil med tex en stulen eller hittad nyckel. fått kåda en del nycklar efter dom hamnat i händerna på busiga och lekfulla barn:-P

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#74
Nja, förstår resonemanget men jag håller inte med.
Ljusbåge uppkommer vid hög ström, hög ström förekommer vid stor last. Stor last får man när det finns en eller flera förbrukare som 'tar' mycket ström.
Ett urladdat batteri ses som en stor last och sänker spänningen, hade batteriet varit laddat hade du inte haft lika mycket ström som passerade i startkablarna och därmed inte lika stor ljusbåge.
Har du två i stort sett lika fulladdade batterier och kopplar ihop dessa så får du i princip ingen gnista alls.
Så för att göra så rätt som det går så är det startkablar från ett annat fordon under en viss tid som gäller för att förutsättningarna för bilens elektronik ska bli rätt.
Sen kan det fortfarande vara så att fjärren i sig inte fungerar mot bilen men det är inte det jag förklarar nu.
crankarnRs skrev:
vet att det fanns tillräckligt med spänning.blev kjuslåga när jag kopplade bort klämman innan jag åkte hem.så borde det finnas og med spänning.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#75
4 månader får jag det till.har tryck max 10gånger så inte aktuellt.kan ha försvunnit för det.för att batteriet var tomt.skrämmande att man inte ska komma in i bilen för att batteriet är tomt.värdelöst hoppas inte batteriet blir tom i bruksbilen.blir det samma med den

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#76
Det går att koppla ihop fler, inte nödvändigtvis för att starta bilen, men definitivt för det du vill åstadkomma.
crankarnRs skrev:
fins det 10 meter långa så går det bra

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#77
knakar jag hellre rutan än att koppla i hop flera startkablar

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#78
Jaså, ja valet är självklart ditt.
crankarnRs skrev:
knakar jag hellre rutan än att koppla i hop flera startkablar

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

116 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
#79
kostar max 400kr för en ruta

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 januari 2013
#80
Det är snarare möget att byta den som jag skulle undvika.
crankarnRs skrev:
kostar max 400kr för en ruta

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.


Sök