3250
Sök

Audi a4 1.8t värmeproblem

68 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
Hej!

Har ett irriterande problem med värmen i bilen. (En acc)
Allt funkar, men blåser svinkallt! Tempen står på 90 och det går höja och sänka fläktarna.
Den står på high men blåser fortfarande svin kallt..
Någon som är duktig och kan förklara och hjälpa mig?
Tack på förhand!!

526 Inlägg
1 januari 2013
kan de vara värmepacketet som inte funkar!?

På min 1.8t så var de lika dant då var de acc lådan endå som var pajj. kunna höja sänka temp och fläckt med blåste svinigt kallt endå smile

68 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
Så det kan inte vara spjällen då?
Vart ligger varmepaketet någonstans?

526 Inlägg
1 januari 2013
värmepacketet tror ja du kommer åt om du skruvar bort handskfacket! INTE SÄKER!

Mjo spjällen kan de vara men jag satsar min slant på huvud dosan jag smile ta bort den och låna en annan och prova smile

Avstängd
10 388 Inlägg
1 januari 2013
TyraX skrev:
värmepacketet tror ja du kommer åt om du skruvar bort handskfacket! INTE SÄKER!

Mjo spjällen kan de vara men jag satsar min slant på huvud dosan jag smile ta bort den och låna en annan och prova smile

Nej det gör man inte

Man får riva _ALLT_ framför stolarna (gjorde det för någon månad sen)

Känn på slangarna som går in till värmepaketet (går in/ut) strax nedanför rutan i motorrummet). Börja med att kolla så båda är varma. Är dom "lika varma", så gå vidare till att kolla spjällen.

Det kan man göra på flera sätt; mest "säkert" är att riva ner mittkonsollen och dra bort handskfacket, och därefter krypa ner på passagerargolvet och kolla så att dessa rör sig när man ändrar på reglagen. (man kan se dessa då)

Är dessa inte varma, ta bort båda slangarna och skölj igenom (inte med för högt tryck) med vatten.

Har du möjlighet är det givetvis enkelt att testa med en annan kontroll (bara för att vara säker)

Rör sig spjällen, båda slangarna är varma så; beklagar...då har du ett skitjobb framför dig

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

242 Inlägg
1 januari 2013
Börja med dom slangarna in till kupen från motorn som föregående skribent nämnde. Kan vara så att du har lite glykol i vattnet så det kan ha fryst eller dylikt.

Avstängd
10 388 Inlägg
1 januari 2013
Ytterligare ett alternativ -finns- när det gäller klaffarna, och det är att lyssna efter dessa när du ändrar runt på kontrollenheten. Det är inte lika säkert osv, men, det kan vara en betydligt smidigare lösning

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

68 Inlägg
1 januari 2013
Trådstartare
Tack för snabba svar! Ska kolla på detta när jag har frisknat till smile

Sök