11 januari 2013
Trådstartare
Gokväll folket!
Har ett akut problem på morsans Fabia 1.4 16V 75hk -2004.
Har haft felkod på givaren till kylarvätsketempen & bytade den idag. (Klassiskt Skoda problem)
Det slank väl ur knappt en halvliter kylarvätska också men är fortfarande ovanför MIN sträcket så jag väntade med att fylla på och tog en provrunda efter att ha släckt felkoden och samtidigt slocka ju då motorlampan.
Dock piper det fortfarande högljutt tre gånger när man startar bilen var gång & jag har ingen aning om vad det antyder?
Bilen går bättre & jämnare än innan samt med lite mer ös när man står på.
MEN! Nu kommer det ingen värme i bilen... Tempmätaren går klockrent rakt upp till kl 12 och håller sig där på nån kilometer. Provade både med och utan ACn på och emellanåt vid lägre hastigheter kommer där lite lite ljummen luft men den tar snabbt slut. Efter ca 15 minuters körning med några ordentliga ax ställde jag mig här hemma igen på tomgång & då kom det lite värme igen när motorn inte kyls av fartvinden men det är knappt märkbart.
Kan det bero på luft i systemet måntro & hur får man bort det? Hittar ju inte en sprängskiss eller beskrivning eller nåt till Skoda på nätet.
Tacksam för snabba svar eftersom morsan hade tänkt använda bilen om knappt två timmar.
MVH
Spigget
Tre Ord Som Knäcker Alla Män: Är Den Inne?