Får ta och göra en liten uppdatering
Började med att jag fick ordentliga spridarbekymmer i början av maj, allt pga av ett skit filter
Fick detta fixat med 1st spridare + nya spridarfilter och ett nytt Nuke pappfilter
Detta hade kunnat sluta riktigt illa. Efter detta provkörde jag och sköt som vanligt en drivaxel (Har blivit några på väldigt lite körning) Har även hunnit med en krånglande Tps givare
Sedan var det time för att åka till Våler och Gatebil där bilen funkade i det stora hela
Förutom att jag sköt några kylarslangar pga att jag hade plugga en slang som skulle vara öppen. Men fick någon repa iaf och bilen kändes helt okej!
Hade ett läckande grenrör under Våler med som gjorde att jag hade väldigt sent ladd..
Det sista som händer är att jag skjuter en slang till värmepaketet på söndagen men då var ändå däcken slut.
Fixar all små skit, svetsar grenrör mm och satsar allt på att komma iväg och köra på gatebil Mantorp! Taggad till tusen så kommer jag till Mantorp torsdag kväll
Börjar med att åka ut första driftingpasset på fredag morgon.. halva banan är gulflaggad så kan bara gasa depårakan plus parisen.. Efter 2 varv sladdar jag ut med bakhjulen över curbsen och skjuter drivaxel som orkar dra med sig och skrota diffen
Fixar med hjälp av bra vänner upp en ny bakaxel med svetsad diff och byter den sedan under natten..
Lite beerpong innan bakaxel leverans
Går ut lördag morgon med hopp om mycket körning! Kommer en enda kurva och sen ryker växellådan
Freddefoto han iaf ta en bild
Denna resan blev väldigt dyr och onödig
Men har nu tröttnat på att byta drivaxlar mm så nu är torsendiff och sviktstålsaxlar beställda! Och ska även köpa en stabil 530 diesel låda av en polare
Så mer info kommer inom kort!