En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Sen vad definieras som trimvänlig? En 9-5ltt ökar man hästarna med typ 30% eller mer med bara chip så det måste ju vara bra? Samtidigt så har ju en Aero ännu mer orörd men du kan inte öka mycket utan större ingrepp..
Sen vad definieras som trimvänlig? En 9-5ltt ökar man hästarna med typ 30% eller mer med bara chip så det måste ju vara bra? Samtidigt så har ju en Aero ännu mer orörd men du kan inte öka mycket utan större ingrepp..
Nu framgår det iof inte hur mycket TS vill trimma. Men håller man sig under 300 kusar så skulle iaf jag sova gott med originalkolvar.
För övrigt är det inte direkt jättesvårt att byta kolvar om man har tillgång till garage med lite diverse utrustning och en Haynes! Byta hela botten kräver såklart motorlyft, men som sagt, under 300 kusar så är det ju lugnt även på en B2x5
Hittar inga bilar jag gillar som har bakhjulsdrift så får nog överge det... Men funderar på en v70 t5-99! Och sedan köpa ett steg 2 från autotech vilket ska ge 295hk. Låter det bra eller är det något man ska tänka på när det gäller v70?
Ett annat alternativ är en a6 men 1,8t känns för mesig och 2,7t är för dyr!