Hej! Tänkte kolla om någon vet hur det ser ut med träffar och bilmässor i DK (runt Köpenhamn tex) i sommar.. Hade vart riktigt kul att dra dit ett stort gäng och visa vad Sverige går för så någon som vet hur man tar reda på detta och hade tyckt det var en rolig grej?
Www.streetfire.dk har en mässa i fredericia i Danmark första helgen i maj som vi brukar vara ett gäng bilar som åker till. Det är en riktig kanonmässa. Sen finns ju även DHB som är i början av juni på vandel flygfält
SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
Www.streetfire.dk har en mässa i fredericia i Danmark första helgen i maj som vi brukar vara ett gäng bilar som åker till. Det är en riktig kanonmässa. Sen finns ju även DHB som är i början av juni på vandel flygfält
jag är inte så intresserad av rattlåsracing så jag brukar inte åka dit. är ju visserligen även lite drifting och utställning men jag rankar gatebil bra mycket högre än DHB
SPONSORER
Spacer.se
största och bästa träffen är 12-14 juli på rudskogen i norge men det är även 24-26 maj på vålerbanen i norge, 14-16 juni på mantorp samt 6-8 september på rudskogen
SPONSORER
Spacer.se
DHB tyckte jag va bättre än gatebil, både rudskogen och mantorp! Danskarna är mer avslappnade och hela evenemanget känns mer badass än nåt annat i Sverige, åk dit!
Rudskogen är ju toppen, men DHB är riktigt kul.. är drag, drift och utställning med lite allt möjligt.. sen på kvällen/natten är det bra drag överallt och dom stänger 4, sen på söndagen så är det inte långa biten över till tyskland om man har kärra med sig (vilket är sjävlklart) och det är ju ingen nackdel sådär i början på sommaren hehe.. tog ca 12 timmar från värmland ner till vandel flygplats. det enda som är lite negativt är att danmark är ganska platt och att det ligger på ett gammalt flygplats = blåsigt, men man vänjer sig ganska snabbt! Party, Bilar, Brudz och sköna danskar finns det gott om.
Var så lidt De største træf er afholdt i år, DHB og i denne vecka DHB after tour, men ellers er der VSB træf i Viborg ( ca. 100 km. fra Grenaa/Varberg ) d. 10/8 er en stensikker sommerklasiker Sidste år var der omkring 4-5000 besøgende!! Fri adgang og det er også gratis at stille op på tävlingerne. Har sendt en PB til dig på Face også