Projekt 1303 Rs -74 skall bli en banbil som är godkänd för gatan den kommer att ha en subaru motor samt växelåda full bur breddade glasfider skärman och bbs rs 17" med porsche bromsar kommer och byggas effet german look... Visa mer
Japp den är till för att bibehålla rätt jul geometri bak samt så kan man ändra cambern på julen som man vill kommer att ändra även yttre infästnigarna för irs så den stämmer överens med hur mycket bilen är sänkt mot orginal dom gör dessa boxar på porsche rsr bilar så det är inte så nytt
blir och börja med bussnigar på inner bärarmen och unibal på yttern nopp det är ingen som gjort det på vw därför jag tänkte gör dom det på porsche varför inte på vw när man skall bygga en bil för bana och gatan
blir och börja med bussnigar på inner bärarmen och unibal på yttern nopp det är ingen som gjort det på vw därför jag tänkte gör dom det på porsche varför inte på vw när man skall bygga en bil för bana och gatan
ah ska du ta bort torsionsfjädern o ersätta med coilover ? i sådana fall hur har du löst förstärkningen av övre infästningen ? enligt de jag o en god vän räknat på är de inte rätt dimentionerat för den belastningen
jävligt kul lösning på bärarmarnas infästning dock . hur hade du tänkt att låsa dem så att de inte flyttar sig i spåret ?
kommer att använda coilovers men kommer att bygga in infästnigen i buren så det kommer att klara det dämpan kommer att använda liknande golf 1 bak sen kommer det sitta en gaffel över boxen med en skruv man justerar höjden med så den inte flyttar sig
kommer att använda coilovers men kommer att bygga in infästnigen i buren så det kommer att klara det dämpan kommer att använda liknande golf 1 bak sen kommer det sitta en gaffel över boxen med en skruv man justerar höjden med så den inte flyttar sig
ah tänkte väl
ja med bur blir det ju en helt annan sak. styvar ju upp o förstärker en 1303a avsevärt med det
men o bara köra det utan bur är inte o rekommendera .... har en bekant som hållfasthetsberäknat bakvagnen o de skulle tydligen blivit katastof förr och inte senare o göra så utan förstärkningarna buren ger .
Men hur har alla dessa företag med coilover/uniball uppsättning att erbjuda lyckats köra alla dessa år utan att faila? Kan heltklart hålla med att det blir ordentliga spänningskoncentrationer på övre infästningen när man tar bort torsionen men tydligen räcker det med ett cubstag?
Ta mendeola suspension eller remmele, där kör de med uniball+ coilovers och cubstag, utan problem då.
Men hur har alla dessa företag med coilover/uniball uppsättning att erbjuda lyckats köra alla dessa år utan att faila? Kan heltklart hålla med att det blir ordentliga spänningskoncentrationer på övre infästningen när man tar bort torsionen men tydligen räcker det med ett cubstag?
Ta mendeola suspension eller remmele, där kör de med uniball+ coilovers och cubstag, utan problem då.
Gryyyyyymt jobbat btw, fixat växellådan än?
Ja....en sak som bidrar är ju kanske hur lite folkvagnarna faktiskt körs när de väl är ombyggda ..... jag vet iallafall att jag kommer behålla min torsionsfjädring o optimera den istället för att byta konstruktion helt i bakvagnen.
inte gjort klar lådan än bara tvätta allt i diskmaskinen håller på att klura lite på att fixa en annan form att fästa lådan fram Tanken är att få klart plattan under sommaren så man kan börja bygga infästnigarna för dämparna men väntar på lite delar Så nu skall det dras bränsle led igar samt kular lednigar och eventuelt olje lednigar
inte gjort klar lådan än bara tvätta allt i diskmaskinen håller på att klura lite på att fixa en annan form att fästa lådan fram Tanken är att få klart plattan under sommaren så man kan börja bygga infästnigarna för dämparna men väntar på lite delar Så nu skall det dras bränsle led igar samt kular lednigar och eventuelt olje lednigar
Ah, juste främre infästningen för lådan som jag använder från subarugears använder man irs infästningen position, som du tydligen har modifierat
Kommer du att köra hydraulisk koppling? eller vajer?
Blir hydralisk koppling är en wrx låda jag har samt funderar att bygga om växel spaken till vajer med så man kan plasera den nära ratten sen få vi se hur jag klurar ut infästnigen på låda på ett bra sätt