HEJ
Innan man gör en burnout är det lämpligt att veta att växeln ligger inne..........
Det vill säga , man måste veta vad man talar om , annars blir det fel redan från början...
Metoden att kasta bort saker som "jävlas" , pga att man inte förstår hur de fungerar , ger ingen insättning på
kunskaps-kontot ....
LH 2.2 , tillsamman med det tändsysystem , som Du har (chrysler) , styr ingen tändning.....
Chrysler tändsystem triggas av en hallgivare i fördelaren och har en vaccumdosa som sköter delgaständningen.....
Dessutom har den en säkerhetsfunktion mot knack , som styrs av en knackgivare som är monterad på blocket
För att kunna indikera knack , måste givaren leverera en signal , som visar motorns normala slammernivå........
Om systemet inte får denna signal , antas att givaren är sönder och inte kan skydda motorn.......
Systemet beslutar då , för säkerhets skull att sänka tändningen med 15 dgr......
Trottelswitchen ger en aktuell signal , både till tänd och bränsle-system , om trotteln är stängd ...öppen ...eller
fullt öppen.
Stängd innebär för tändsystemet att vaccumdosan kopplas bort , dvs endast varvtalet styr tändningen......
I praktiken som en fördelare med vaccum-slangen bortkopplad
Öppen eller fullt öppen kopplar in dosan , inget annat.....
Utan vaccumslang och trottelswitch funkar alltså systemet som en vanlig centrifugal-fördelare , där grund-tändningen ställs genom att vrida fördelaren på vanligt sätt...
Switchen påverkar alltså inte Ditt problem...
Oraken var att Du "glömde" att flytta med knack-givaren från org-motorn.
Den erfarenheten är nu inlagd i Din kunskapsbank....
Den har legat i min i 40 år.........
mvh sneck