3348
Sök

Vw Bora -01 ljud bygge och lite små pill

Sådär ja då går vi in på säsong nr 2 för Bora'n då! Blir ett litet tokigt bygge som inte liknar någon annans vidare mycket :)

133 650 Visningar
Projektet avslutat 4 juli 2014
1 829 Inlägg
2 juli 2013
Ditt nuvarande framsystem, säljs det eller läggs det på hyllan? smile

Bilstereo: 148.64dB i 43hz med 1878w

983 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Beeck skrev:

De säljer jag:) big_smile ingen nytta av det numera när jag vill ha radio ljud tongue

1 829 Inlägg
3 juli 2013
Figgaro skrev:
Beeck skrev:

De säljer jag:) big_smile ingen nytta av det numera när jag vill ha radio ljud tongue

Vad står det på prislappen? wink

983 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Beeck skrev:
Figgaro skrev:
Beeck skrev:

2500 mä skrikare å så:)

1 829 Inlägg
3 juli 2013
Figgaro skrev:
Beeck skrev:
Figgaro skrev:

Åhfasen! smile

983 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
Beeck skrev:
Figgaro skrev:
Beeck skrev:

Åhfasen! smile

Mjo smile Så ligger de till iaf smile

1 230 Inlägg
5 juli 2013
men du jesper.. ligger dina framdäck inte i backen överhuvudtaget? wink

983 Inlägg
5 juli 2013
Trådstartare
Zzoink skrev:
men du jesper.. ligger dina framdäck inte i backen överhuvudtaget? wink

jo dom gör det big_smile men inte bak HIHI tongue

983 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
Jag har varit riktigt dålig på Updates nu.
Men har hänt lite..
i mä dubbla Gz 4000.1.

Var i gävle å bollnäs i helgen.
Gävle:
Dagen började bra. Hjälpte lite lite å plocka fram å snacka mä lite folk å sånt.
Bilar rullar in å folket samlas.
Första repan 153.x Db.
Semi repan smile 153.8DB men stereofronten fälls ner å basarna får stå å tugga 47. 48. 49hz i hela 30sec.
Slutade med att basarna började ryka lite lätt efter jag slängt mig in å stängt av etc smile
Finalen spelades mot Nicke smile 152.x db tror ja de vart. Vågade inte "vriopp" efter semi repan... hehe

Bollnäs:
Vi festade kanske bara hos Nymans vilket var ett jävla roligt gäng! Måste göras om!
aja På söndagen så drog alla te Bollnäs för att tävla lite å så.
Jag kommer dit å velar fram å tbx om ja ska köra i Street B eller Nw.
Berra kom mä sin golf så ja valde Street B för att jävlas wink så Kopplade bort 2 batterier å tjovippsan va ja i street b på ca 15 min tongue

Första repan vart det 153.x db
semi vart det 152.x db
Finalen 152.x db smile
Jag vann i bollnäs å kom 2 a i Gävle vilket var riktigt roligt smile
Får tacka alla för en bra fajt etc i bägge tävlingarna och får speciellt tacka för gänget som var hos Nymans å Britta!!
Sjukt kul!

983 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
Sådär ja som vanligt dålig på att updatera men nu har jag bestämt mig att Sälja bilen då jag har annat i kikarna som kommer både bli billigare och lite mera udda i bilväg smile Vill ni ha någon info om bilen eller ang något så släng iväg ett pm smile

983 Inlägg
31 juli 2013
Trådstartare
Jaha Ser ut som att jag överger Boran å fixar henne för bess å sen säljer jag henne...

Fick ett snespel å tog mig an å köpte 8 st 15"are så vi får se vart fan dehär slutar .... smile
Ska inte spela högt utan ska bygga för lite mera upplevelse måtro smile så nu ska ny bil inhandlas å slutsteg å mera batterier tongue

983 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
Hmm okej vet inte om folk följer tråden längre men nu har det börja hända saker till år 2014!

Nästa vecka kommer jag sätta mig i ett möte med ett företag ang att jag ska få äran att köra just deras produkter i bilen!
BARA deras produkter och inget annat.
Allt kommer komma ur deras nyaste serie. Även en ny serie slutsteg som kommer komma.
Detta kommer inte bli något spela högt bygge eller liknande! Utan rent demo syfte!

Bilen hålls på att göras klart för besiktning. Endast fram lyktorna kvar som är beställda sen blir det en ny regg besiktning på den!
Tråkigt att säga men detta kommer bli en 2 personers bil och ingen "familje Bora" längre!
Vissa kanske tycker det är dumt men jag tycker det ska vara lite unikt och inte vara en i mängden så jag bestämmer mig för att fortsätta bygga i Boran vilket gör att 1/6 Bora Varianter i Sverige kommer innehålla en STOR ljudanläggning.

Det kommer komma stor update nästa vecka då jag varit på mötet och allt är "klart" inför 2014.

Hoppas många nya ansikten droppar in här i tråden och hälsar på under resans gång!

Ha det bra tills nästa update! Vi hörs!!

1 829 Inlägg
9 oktober 2013
Låter jävligt spännande och inspirerande smile Lycka till!

704 Inlägg
9 oktober 2013
kör hårt jeppe lille smile

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!

493 Inlägg
9 oktober 2013
Det finns ju redan massor med demobilar för MDS wink

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

983 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
Beeck skrev:

Tackar.
Jo det kommer bli spännande att jobba sida vid sida med ett företag smile Men kommer ändå bli avgörande för min karriär inom bilstereo delen känner jag smile

983 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
Pontaaa skrev:
Det finns ju redan massor med demobilar för MDS wink

HUR VÅGAR HERN SVÄRA OCH SMUTS KASTA MIN TRÅD!!!

Haha nä skojade bara!!

Kommer inte ha något med Mds att göra ska du se wink

1 829 Inlägg
9 oktober 2013
Figgaro skrev:
Beeck skrev:

Tackar.
Jo det kommer bli spännande att jobba sida vid sida med ett företag smile Men kommer ändå bli avgörande för min karriär inom bilstereo delen känner jag smile

Blir nog kanon som vanligt smile hänger med i tråden fullt ut!

6 558 Inlägg
9 oktober 2013
Figgaro skrev:
Hmm okej vet inte om folk följer tråden längre men nu har det börja hända saker till år 2014!

Nästa vecka kommer jag sätta mig i ett möte med ett företag ang att jag ska få äran att köra just deras produkter i bilen!
Allt kommer komma ur deras nyaste serie. Även en ny serie slutsteg som kommer komma.
Detta kommer inte bli något spela högt bygge eller liknande! Utan rent demo syfte!

Bilen hålls på att göras klart för besiktning. Endast fram lyktorna kvar som är beställda sen blir det en ny regg besiktning på den!
Tråkigt att säga men detta kommer bli en 2 personers bil och ingen "familje Bora" längre!
Vissa kanske tycker det är dumt men jag tycker det ska vara lite unikt och inte vara en i mängden så jag bestämmer mig för att fortsätta bygga i Boran vilket gör att 1/6 Bora Varianter i Sverige kommer innehålla en STOR ljudanläggning.

Det kommer komma stor update nästa vecka då jag varit på mötet och allt är "klart" inför 2014.

Hoppas många nya ansikten droppar in här i tråden och hälsar på under resans gång!

Tror ja vet ja  tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

983 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
racer-putte skrev:
Figgaro skrev:

Tror ja vet ja  tongue

BassFace för hele slanten dagarna långa big_smile

Sök