Hejsan hoppsan allesammans
Har hänt lite nu med bilen iaf
Blev svårare än jag trodde på förar sidan så det kommer att byggas om en aning eventuellt i stål ! antingen 8mm eller 12 mm har inte bestämt mig än. Annars är ju ett alternativ att köra på mdf men försöka få hjälp med att bygga den sidan då det är svårt att göra det ensam
Här kommer lite bilder från Fredag EM:)
Där står hon och väntar på att bli med vägg
haha
Som vanligt med min tur så kom snön och FÖRSTÖRDE! fick stå inne i garaget och såga etc för att slippa få skivorna blöta
bara bryta fram alla saker och börja köpa på tänkte jag
riktigt roligt att äntligen börja komma igång med bygget
Hehe vackert garage som alltid .... Kallgarage suger på vintern!!
[img][http://www1.garaget.org/gallery/images/165/164700/164700-095c1da528ee9016fe58e421546b3384.jpg/img] Bra att ha hörnan... Där står allt ifrån helt nya bakljus till Broa'n - Kamerastativ och en dator xD
Behövde ju lite värme så jag åkte och införskaffade mig en liten bygg fläkt på 2 kw
Dock är den KASSSSSSS!!! Blåser inte på någe! så fick köra en kupe fläkt till V*lvo (ursäkta svordomen) som blåste luften som kom ut ifrån bygg fläkten
Nog med förberedelser nu kör vi!
Bakre väggen ska börja kapas upp
40mm mdf tillgås då
Missade tyvärr bilder emellan där men det får ni leva med! Och jag ber om ursäkt för det
Men där sitter dom fast bägge skivorna. Stumt SOM FAN! Men är det tillräckligt ?
Golvet
sådär fick det bli. behöver inte stagen mellan strävorna men det vart det på ena sidan.
Hade blivit tajt om jag kört samma bredd fram som bak samt höjd
hehe
Är lådan för tung för att lyftas upp själv använder man sin polare
En vanlig 2 T domkraft fick hjälpa till ! Perfekt!
Snart på plats! hehe fyfan det blev lite jobb med detdär! ska läggas i 20mm mdf mellan ribborna så jag får lite mer styrka i bak väggen
Fy helvete vad mycket skuff jag fick i bilen! Trodde aldrig jag skulle få se skuffen igen men Tjoho! det är bra jädra mycket plats!
Sådär såg det ut lite senare på Eftermiddagen
Fick göra en liten specialare för att kunna göra en sne mdf bit mellan bak och fram golvet
Tog en liten stund innan jag fick till det bra men det gick efter lite tankar och så:)
Snabb kvälls mat
fin fint!
Bara börja kapa ur sidoväggarna bak nudå
Kan kanske bli bra dehär
Sådär blev den delen som skulle vara sned :)Limmade just denna del med PL 400
Kommer komma 2 lager plast samt glasfiber väv i hela lådan senare samt spackel etc
Fast skruvad och kört lim på
kommer bli 80mm egen byggda lister runt om i hela lådan
Då kommer vi till Dagens jobb (11 01 14)
Började dagen men en stabil frukost bestående utav nudlar som alltid
Kommer en till uppdatering senare ikväll igen