3787
Sök

Brus i högtalare - slut på idéer vad felet kan vara

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 februari 2013
kameramannen skrev:
DET är inga problem - finns interface till det och det går till och med att fixa rattstyrning till nexusen och att den startar när du vrider nyckeln. Inga problem. Själv är jag orolig om jag skulle klara mig utan radio....

Har inte alla stationer typ radio-appar numera? Så man kan lyssna via internet? Det skulle ju funka isåfall! Annars finns det säkert blåtand-fm-mottagare eller nått kan jag tänka mig. Hade varit smutt med nån GPS-förstärkare som går på blåtand också, vet inte om det funkar att koppla sån mot mobilen men det hade varit smutt.

570 Inlägg
21 februari 2013
kameramannen skrev:
DET är inga problem - finns interface till det och det går till och med att fixa rattstyrning till nexusen och att den startar när du vrider nyckeln. Inga problem. Själv är jag orolig om jag skulle klara mig utan radio....

finns radio i väll? i nexusen asså? annars får du köra router med 4g modem dongel och sen internet radio? smile

Finraggare
2 381 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Nej jag vill inte vara beroende av ett simkort.

Köpte en sony nu och skall testa imorgon.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

2 024 Inlägg
21 februari 2013
Kan inte låta bli att tipsa lite bara för att det pratas om surfplatta som HU här.
Ingen budgetlösning på nåt sätt men rätt intressant.
Processorn Mosconi 6to8 har de rätta tillbehören för att streama ljudet digitalt trådlöst från plattan rakt till processorn. http://www.mosconi.org/gladen_dsp_6to8.html

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

192 Inlägg
21 februari 2013
kameramannen skrev:

Du, 90-talet ringde och ville ha tillbaka sin radio!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 februari 2013
kameramannen skrev:
Nej jag vill inte vara beroende av ett simkort.

Köpte en sony nu och skall testa imorgon.

Du vet väl att du kan dela internet från din iphone/android till Nexusen? smile

664 Inlägg
17 juni 2013
Undrar även hur jag ska lösa mitt brus problem, kör både mina dls 4or på steget samt mina JBL GTO 938or.
DLS högtalarna brusar inte alls , men de är kopplade med låg o hög filter och de tar väl bort störningar också?, däremot så brusar 6x9orna rätt bra.
Ska man pröva med lågnivå filter som länkades tidigare i tråden?
Eller finns det något annat sätt att lösa det på?

Drivs av MDS X-ite 4ch , och allt är ju sprillans så bör inte vara något som är sönder/slitet

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
18 juni 2013
Toddemannen skrev:
Undrar även hur jag ska lösa mitt brus problem, kör både mina dls 4or på steget samt mina JBL GTO 938or.
DLS högtalarna brusar inte alls , men de är kopplade med låg o hög filter och de tar väl bort störningar också?, däremot så brusar 6x9orna rätt bra.
Ska man pröva med lågnivå filter som länkades tidigare i tråden?
Eller finns det något annat sätt att lösa det på?

Drivs av MDS X-ite 4ch , och allt är ju sprillans så bör inte vara något som är sönder/slitet

Både 4orna och 6'9orna drivs av samma steg?
Pröva skifta plats på högtalarkablarna och kolla om bruset byter plats.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Sök