3541
Sök

Audi S2 91 3B startar inte!

76 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Har haft ett jobbigt problem med min S2a. Börja med att den rycker o bluddrar när man gasar på=Klipper tändningen. Det gick att köra lungt med den , men nu har den dött helt. Jag har bytt precis allt på den som har med tändningen att göra.

Tändkablar
stift
fördelarlock
rotor
hallgivare
tändspole
varvtalsgivare
tändpunktsgivare
styrbox
Kollat multitempgivaren och den var hel.
Har gjort diagnostest och inga fel hittades.
Både kam och tändning står rätt.

Har testat med startgas direkt i insuget=inte ett tändande.

Har helt slut på ider nu.

Nån som har nån ide vad detta skumma fel kan vara?

Jag har startspärr den men den starta ju med den andra boxen jag testa. Körde kanske 500 meter och där sten dog den.

Tacksam för tips

Mvh Freddan
Senast redigerat av S2_Freddan (14 februari 2013)

56 Inlägg
14 februari 2013
vilken motor sitter det i den 3b?
liknade problem på min byte hela min fördelare axelrubbet sedan gick den halgivaren vart skrot.
hade byt det samma som du gjort innan jag fan det ;P
sedan kan du ju testa med en ny lmm åxå men låter inte som det.

76 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Har bytt allt redan o ny hallgivare och har även en ny Lmm så allt är bytt tyvärr. Men startar gör den ju inte ändå.

56 Inlägg
14 februari 2013
hm jävligt svårt när man inte har bilen framför sig va har du för drev på fördelaren. dom kan ge med sig i tid å otid åxå dom gamla bakelitdreven. tappen på svänghjulet kan åxå gå av men mkt sällan.

76 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
han hade ur hela fördelaren när han bytte hallgivaren. Jag kollade på den o jag tyckte då att det var ett metall drev som satt där? Svängjul o allt är kollat så jag vet i fan nu alltså???? löjligt som fan är det!!!!

56 Inlägg
14 februari 2013
okaj vem var det som byte givaren på fördelaren ?
någon bilelektriker?
vart på det där sj nämligen å fösökt byta men vart inge bra byte ut hela min fördelare tongue
vilken box funka bilen med? orginal eller chipad?
det kan ju vara nått som ballat ur nu om du har startspärr.
men det är jag inget haj på då jag plockat bort mit sånt.

76 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
det är en bilmekaniker som alltid har skruvat mina bilar. Han bytte hallgivaren o det är inget svårt jobb. Jag skulle gjort det sj om det inte varit för att det är så jävla kallt att stå ute o skruva. Båda boxarna är chippade. Den som satt i från början hade nått ufo chipat med nått som inte funka i bilen så jag chippa om den i somras o den har gått bra ända tills det börja bli kallt o fuktigt ute. Sen nolla jag batteriet o efter det så gick den inte alls nästan.

56 Inlägg
14 februari 2013
okaj till en till långsökt sak det kan vara när byttes batterit senast?
kan ge för dåligt med ström eller dyligt.
läst på några forum om det.
med batteri problem.
är det nått du behöver så hör av dej har en hel del delar liggandes till 3b aan aby .
0707606033 /Alex

76 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Ok ja det har jag inte tänkt på men. Den har ju stått med laddare på verkstaden o går runt lätt så det ska väl inte vara nått problem. Ja men det kunde ju vara bra hehe. Jag sparar ditt nr så kan jag höra av mig om det är nått jag är på jakt efter o se ifall du har det smile

Mvh Freddan

56 Inlägg
14 februari 2013
inte svårt att bytta å testa med någon så det skadar inte ett test smile
yes finns på tjörn 6 mil norr om Göteborg.

76 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Å fan då finns du nära då hehe. Jag var hos Tm-Chiptuning på tjörn i somras o chipa s2an. Sen har jag ju kört en del betong lite runt om på tjörn så det är ju inte svårt att hitta om så skulle bli fallet hehe smile

76 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Nu har jag fått igång S2an. Ett så retsamt fel kan man väl leta efter, Men det var bara tändkabeln från tändspolen som var kass. Trodde inte det då den var helt ny men ack så fel man kan ha. Har bytt allt på den, Men inte förgäves då hallgivaren hade gett upp o ändå var kass. Magnecore tändkablar lämpar sig på tippen eller i england där dom ändå är knäppa som kör på fel sida!!   Gott råd till alla att INTE köpa Magnecore kablar för det är ren dynga.....

56 Inlägg
21 februari 2013
gött att det löste sig fick smset när jag var ute å åkte skoter så jag har inte kunnat svara.
men men gött ut å lek på isarna nu om det är säkert där hemma. åk inte på en is under 25 cm is het tipps.

76 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Haha nä nu när den är i gång igen så ska den fan inte simma heller:) Men det blir isen te lördag. Kan kanske komma ner te dej nån helg o kolla in ditt grymma projekt smile

56 Inlägg
21 februari 2013
hehe gött det jao finns det tid så är du välkommen förbi.

76 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
Hehe man tackar S2 broder hahaha:D Jag hör av mig innan så jag vet du har tid.

Mullan_
26 februari 2013
Du har nog bara haft bra med otur s2_freddan, alla trimmade bilar med separata tändmoduler åker med magnacore kv85 kablarna å det verkar ju funka för de flesta. men jag förstår din besvikelse när du bytt allt å felet är ett sådant du kom fram till men nu vet du det! Felsök ordentligt innan du börjar köpa grejer, allt går att pipa och ohm mäta i en bil som har med el att göra! kul att det löst sig för dig, sommaren är räddad big_smile

76 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
ja det är enkelt då. Att inte köpa sån jävla skit som Magnecore kablar. mina första kablar fick jag lämna tillbaka för de var kassa. Fick nya kablar ca 4 månader senare o de är oxå trasiga. Det räcker gott för mig att fatta att det är billig jävla skit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blir orginal istället. De funkar. Jag har inte separata tändspolar. Jag har 3B motor..

Mullan_
27 februari 2013
Ja du vet ju bäst själv!

Sök