Hej!
Tänkte höra om det finns några aktie-intresserade människor här på Garaget?
Själv är jag väldigt intresserad av aktier trots min unga ålder och jag ägnar åtskilda timmar varje dag åt att anlysera olika bolag.
Om det nu finns några intresserade här skulle det vara kul att byta lite tankar kring bolag,portföljer, händelser & etc.
Hur ser er portfölj ut?
Min ser ut som följande:
-Diadrom Holding, diagnostik bolag med sammarbetspartner som bla Volvo och Scania. Skuldfritt med väldigt bra direkavkastning, en vinnare på lång sikt!
-Eurocon Consulting, Teknikkonsulter som erbjuder tjänster för industriella anläggningar, sammarbetare med Holmen, SCA bla.
-Kopparbergs Bryggeri, Tillverkar cider, öl, läsk mm. Mitt största och starkaste innehav som jag nått en avkastning på över 100% i dagsläget.
Jag fokuserar endast på små tillväxt-bolag som ständigt visar vinst. Alltså inga förhoppningsbolag. Och det har gått väldigt bra hittills. Jag är även långsiktig och gillar bolag med bra utdelning, direktavkastning.
Vad jag funderar på härnäst är att investera en del kapital i Hakon Invest som numera har köpt resterande 60% av ICA och som senare kommer byta namn till ICA-gruppen. Känns som en rätt stabil investering med bra direktavkastning på några års sikt.
Som sagt, är det någon intresserad härinne så är det bara skriva vad ni har, tycker och tänker så kanske man kan få igång en diskussion här på garaget. Vem vet, någon kanske blir miljonär
Mvh