2878
Sök

Limma takvinge. vilket lim med snabb torktid ?

908 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
hallå ska limma fast en takvinge på en volvo 745. nu är det ju kallt ute och minusgrader så undrar vilket lim jag ska använda som torkar snabbt i denna kylan då jag gör det utomhus. är pl600 bra ? lr ngt annat att rekomendera. sen e de rätt så stor glipa mellan fästet på vingen och på bakluckan då vingen är från en 855 så passar den inte direkt emot. tack för svar.

Forummoderator
26 349 Inlägg
21 februari 2013
Om den inte passar så fäster ju inte limmet heller..hur tänkte du där?

Och jag hade då inte ens försökt att limma ute i minusgrader..men det är jag det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

908 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
nej men asså där e ju glapp ca 5-7mm men går det bygga upp med lim eller ngt annat spackel sen skruva lr vad har ni för råd.

hade detta funkat ? http://www.jula.se/epoxylim-kraft-universal-504041
Senast redigerat av davidklang (21 februari 2013)

7 274 Inlägg
21 februari 2013
pl400 och 600 rekomenderas väl rumstemp och en dags torktid

908 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
jo men har inget värmegaraget så de är ute i kylan som gäller och ingen lust och vänta 2-3 månader tills det blir varmare

30 Inlägg
21 februari 2013
Hehe limma i minusgrader du big_smile

908 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
ivrig ju vill bara ha dit de tongue där e skruv hål med men då måste det borras igenom luckan vilket ja inte gjärna vill. men hur e de om man har värmepistol då ?

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 februari 2013
Ungdomarna har så bråttom numera. PL400 ska ju limma allt jämt, under vatten och allting. Det är väl bara att testa. I värsta fall får du skrapa av och spackla och lacka om. Annars kan jag även nämna Sikaflex 221.

Kan du inte ställa in ditt redskap i ett garage någon dag?

Aha, såg nu att du inte hade tillgång till garage och att du ville ha ett snabbtorkande lim. Nåja. Snabbt är inte alltid bäst. Fråga era tjejer.
Senast redigerat av caromania (21 februari 2013)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Meldem
4 137 Inlägg
21 februari 2013
caromania skrev:
Ungdomarna har så bråttom numera. PL400 ska ju limma allt jämt, under vatten och allting. Det är väl bara att testa. I värsta fall får du skrapa av och spackla och lacka om. Annars kan jag även nämna Sikaflex 221.

Kan du inte ställa in ditt redskap i ett garage någon dag?

Aha, såg nu att du inte hade tillgång till garage och att du ville ha ett snabbtorkande lim. Nåja. Snabbt är inte alltid bäst. Fråga era tjejer.

Haha EXAKT dom limmen jag skulle rekommendera. tongue
Det är lite bett i PL400...

2 452 Inlägg
21 februari 2013
det som gäller är lite varmare o pl 400 o pl 600 är nog det bästa limmet men limma i minusgrader glöm det,du behöver ha värme...

döden kommer tillbaka

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
22 februari 2013
Betalink K2 har en torktid på under 1,5h om det är under 10C... Den kan du ju testa med, fast minusgrader vetitusan.
Själv ska jag använda Betalink K1 och väntar därför tills det blir lite varmare smile

http://msdssearch.dow.com/PublishedLite … age=GetDoc

/Mattias

Mr.Tyskstuk
72 Inlägg
22 februari 2013
Esstack's nya serie kan du limma i minusgrader. Men räkna inte med att få bort vingen sedan... Det sitter som aset!

#A.Mattisson | Kolla in projektet!

2 011 Inlägg
22 februari 2013
Biltemas karosseri lim är jag nöjd med. Men du bör nog låna ett garage alla fall, så du är på plus sidan.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

908 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Har skaffat multibond de ska gå från 7+ och ska bli de nu i veckan så ska pröva hur det går

Sök