simlar skrev:
Då kan inte den kontakten ha nåt att göra med saken.
Ja det ska höras att det surrar 2-3sek efter man slagit på tändningen.
2-3 droppar på 20-30sek är då väldigt lite, bör hinna matas ut runt 1-2L under den tiden.
Kollat så att bränslerelät klickar när du vrider på tändningen?
Jag vet tyvärr inte vilket relä som är till bränslerelät.
Ja om du kört hel slut på bränsle många gånger så är det stor risk att en eller båda pumparna kastat in handduken.
Kan även vara att motorn inte får någon RPM-signal, får motorn ingen varvsignal så stängs bränslet av.
Om det är problemet så är vevaxelgivaren trasig, sitter fastskruvad på ovansidan av sprängkåpan. (om det inte är hallgivare på din bil, isf sitter hallgivaren inne i fördelaren.)
Edit:
Och får motorn ingen rpm-signal så hamnar nog tändningen också helt åt helvete för då vet inte tändboxen när gnistan ska skickas iväg.