Höj nu e jag tillbaka från garaget efter ett lång pass.
Fick dit hälften av högtalarna idag, resterande monteras på Tisdag då tjejen jobbar sent.
Min övriga helg har gått åt att skruva på denna, där av dåligt med update.
Började dagen kl 7 i morse med att montera ut mina org diskanter.
Nya DLS skrikare till vänster och org till höger.
Efter att ha demonterat org skrikare + galler så fick jag modifiera hållarna för att kunna få in dem nya, tog en mattkniv och skar bort hullingarna så jag fick ett runt hål.
På plats, skall dock fästas med lim pistol senare.
Var sedan igång med dörren igen, problemet sist var att hålet ej är runt så jag kan inte få ner högtalaren i dörren. Detta kräver därför lite värre åtgärder då jag givetvis har köpt det största skit jag kan hitta.
Fick sedan märka upp hålet efter det jag behöver. Använder mina baffar som mall.
Det följande händelserna har jag valt att hoppa över då alla honda älskare kommer mörda mig på Elmia när dom ser mig. Kan dock nämna att en tigersåg var framme.
Fick sedan mäta djupet in till rutan så jag vet hur mycket jag skall bygga ut högtalaren för att den inte skall slå i på ner vägen.
Fick ihop det till att jag hade 1,5 cm för mycket högtalare, behöll därför baffens storlek på 19 mm för att ha 4 mm spel rum för vibrationer mm.
Då högtalaren bygger ut så pass från dörren var det dörrsidans tur i ordningen. Den svarta sargen runt högtalar gallret behöver trimmas ner och även här använder jag mig av en matt kniv. Då slipper man ha massa plast spån i bilen som är skit svåra att få bort efter som de blir statiska.
Redo att monteras
Monterade sedan delnings filter och drog alla kablar för ljudet och gav mig sedan på bakre talaren.
Denna gången hoppar jag att demontera hela klädseln och öppnar endast luckan. Den sitter med klips och är bara att lirka rätt upp.
Högtalar delen sitter sedan skruvar i nedre kanten med 5 stjärnor. Sedan sitter toppen men klips.
Nu är högtalaren blottad, bara ut med skräpet
Som ni ser är det samma sak som gäller här, måste kapa ur hålet så vi får ner högtalarna, här behöver vi inte bekymra oss över djupet dock.
Gallret på denna behöver trimmas ner precis som på fram dörrarna, här har någon varit snäll och dragit ett streck för att markera var jag skall skära. Happy days
En ny Baff kapas till för att få till denna talaren med. För er som undrar hur man gör dessa så finns det i tidigare update.
Då fanatik högtalarna är byggda annorlunda så fick jag skära ut hål för sargerna, annars går de inte ner i baffarna.
Nu är de på plats
Då toningen inte vart bra på strålkastarna så blir de att riva bort den.
Stora frågan är då, skall jag ha med eller utan toning?
Har beställt special film till denna nu iaf så får vi se.
Passade sedan på att montera in våra nya Canbus led lampor i reg belysningen, lite snyggare kanske
Sedan fick bilen en redig tvätt. Var behövlig med detta jävla salt
Det var allt för idag, imorgon är tanken att besikta den så får vi se hur de går.