26 februari 2013
Trådstartare
Hej
Bilen vägrar starta,.
När jag vrider på startnycken från 0 till läge 2, på min volvo 245 GL årsmodell 92, händer följande.
Har den stått någon timme kommer det ett tuuut och samtliga körriktningsvisare börjar blinka.
blinkningarna pågår i ca 58 sek. Därefter upphör blinkandet tills jag vrider på nyckeln från läge 0 och åter till läge 2.
Då kommer inget tuut då blinkar endast rörriktningsvisarna i ca 58 sek. Knappen för varningsblinkers är avstängd.
När jag vrider från läge 0 till läge 2 och tillbaka till läge noll blinkar körriktningsvisarna i ca 15 - 30 sek, beroende på tror jag hur länge nyckeln blir i läge 2 innan den vrids tillbaka.
I läge 2 lyser alla kontrolllampor. Säkringarna innanför dörrstolpen är alla hela.
Vet dock inte om de alla har spänning över sig.
Är det någon som känner igen beteendet och som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Vad bör jag göra härnäst med felsökningen?
Jag har kollat med diagnosboxen hål 2 och hål 6 men fått kod 1-1-1 dvs inga felkoder lagrade.
"Analoga" funktioner som vindrutetorkare, strålkastare hel/halv ljus fungerar
Finns det risk för att om jag t ex byter styrenhet för tändningen att den dras sönder alternativt inte fungerar pga någon gemensam kommunikation med t.ex. bränslesystemets styrenhet?
Tacksam för rådgivning.
Themobilpeter