2935
Sök

Varför ser du ut såhär och hur funkar detta delningsfilter?

105 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
Halloj! Har ett Rockford Fosgate kit, men delningsfilterna är lite annorlunda än vad jag sett tidigare smile
Det sitter 4 ingångar på vardera sida och inte 6 stycken på ena sidan som jag är van vid, vart så på dom 3 senaste kitten jag varit med och installerat.
Så, Varför finns det 2 sidor att välja på och hur ska dom kopplas till steget?
http://oi46.tinypic.com/24zaneu.jpg
http://oi48.tinypic.com/4q378n.jpg
/ Mikiver

543 Inlägg
4 mars 2013
Förr har du bara haft att kablarna från steget ska in på +- sen tog du ut mellanregister och diskant på de övriga utgångarna.

Men här känns det som att du ska ha fler utgångar från steget, alt ha separata steg, förstår inte riktigt. tongue
Senast redigerat av tobbeh78 (4 mars 2013)

Trött och bitter?? javisst!

105 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
nej men 3 iaf, + och - för "IN" och samma visa för "mid" och "tw", om du nu förstår smile

543 Inlägg
4 mars 2013
Mikiver skrev:
nej men 3 iaf, + och - för "IN" och samma visa för "mid" och "tw", om du nu förstår smile

Vet inte om du såg att jag redigerade mitt första inlägg. tongue

Precis, på de nya ser det lite skumt ut, varför ha mid och tw på input för..

105 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
såg det, nej det får jag inte riktigt ihop heller, jag har gett mig in på något jag inte riktigt förstår mig på haha... hoppas någon annan har varit med om dessa eller liknande smile

105 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
Om jag har förstått rätt så ska jag endast koppla in kablarna från steget på "Mid input" och "output" ingångarna ska kopplas som vanligt, "tw input" kan man använda om vill använda sig utav funktionen "BI-AMP" då man kan man anting använda separata steg eller olika kanaler för att fin justera "miden" och "tweeten" mera, vilket låter avancerat haha, då ska du även byta plats på några stifft inne i delningsfiltret som man sätta på "bi-amp" men jag kommer använda mig utav läget "normal" då jag ska använda samma steg och samma kanal, verkar vara riktiga grejer detta, ska bli kul att få höra hur dom spelar sedan smile
Senast redigerat av Mikiver (4 mars 2013)

543 Inlägg
4 mars 2013
lycka till iaf. smile

Sök