Har plockat ur motorn nu motorn är isär skruvad för lackning, toppen ska på planing och resten av skruven och sånt ska på blästring och pulverlackning. Fick även hem massa skruv idag från elförsinkningen, och glad blev jag!
Motorn var ju en klass för sig när man rev den, ägaren innan hade inte haft i nå glykol i den. Så det var bara vatten i den, lukta ju inte hallonbåtar direkt men som tur var hade nästan allt klara sig!
Även en bild på instrumentbrädan ja slet ut för några dagar sedan, den nya är färdigputsad och väntar på att få komma in!
Har mest stått och blästrat i helgen, då det känns som jag har blästrat alla skruvar till motorn. Plockade ur alla saker ut motorutrymmet idag. Imorgon blir det att tvätta rent motorutrymmet och eventuellt börja slippa det. Ska även fixa luftintag som jag ska ha i huven och på en av sidoskärmarna
Sitter i garaget just nu, har plockat bort fjäderbenen. Ska ta bort dörrarna, men dom sitter fast. Haha, det är inte lätt att inte vara överdrivet stark . Har varit och lämnat in toppen idag på planing. När vi hade börjat plana av den, så upptäckte vi "hål" i den. Då packningen har vart sönder, och det har kommit in vatten. Så det har fräst sönder lite. Men tur att det finns snälla människor i världen som ska fixa det åt mig. Får se hur den går sen, annars är det bara att skaffa en ny. Men känns onödigt att köpa en ny, lika bra att byta motor påengång känner jag då
Nu är alla dörrar bort plockade. Fick även hem toppen idag, då den var planad och fin. Dom hade tagit av ca 2mm. Hålen är svetsade så nu är den som ny igen .