1827
Sök

Volvo 945 trimmad F går inte bra :¨(

651 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
#1
hejsan. ett inlägg åt min bror då.

nu är det såhär att det är en 945 92 med f motor som e planad 2mm å portad som har gått rätt okej tills nu de senaste.
bilen går konstigt. när en kör å ska gasa så svar den med nästan å dö för den blir helt orkeslös. men 2 sekunder senare typ kanske den går som fan igen när en ger gas. så låter som inte får sopp eller något svagt blanding.
tändstift kan krångla vet jag men vart alldrig själv med om något sådan tändstift krångel...

bränslefilter e byt idag.
stälbar btr å nu förut körde vi på 5kg bränsle men går samma ändå mén jävligt pigg när den går.
provat kopla ur lamdan då går den konstigare på tomgång lite så värkar som den funkar. testat flera lmm men ska testa den från min 945 imöra för den vet jag väkligen funkar. kam å de står rätt med. när man står still värkar den gå riktigt på gasen tongue

fåt felkoder 1-2-1 som tydligen e tomgångs motorn samt 2-2-3 som är lmm men den e ju testad med flera. för en vän sa att dom koderna e det tongue glad över svar  mvh bröderna Ahlbom
Senast redigerat av Ahlbom (9 mars 2013)


TBM NINJA
917 Inlägg
9 mars 2013
#2
Ahlbom skrev:
hejsan. ett inlägg åt min bror då.

nu är det såhär att det är en 945 92 med f motor som e planad 2mm å portad som har gått rätt okej tills nu de senaste.
bilen går konstigt. när en kör å ska gasa så svar den med nästan å dö för den blir helt orkeslös. men 2 sekunder senare typ kanske den går som fan igen när en ger gas. så låter som inte får sopp eller något svagt blanding.
tändstift kan krångla vet jag men vart alldrig själv med om något sådan tändstift krångel...

bränslefilter e byt idag.
stälbar btr å nu förut körde vi på 5kg bränsle men går samma ändå mén jävligt pigg när den går.
provat kopla ur lamdan då går den konstigare på tomgång lite så värkar som den funkar. testat flera lmm men ska testa den från min 945 imöra för den vet jag väkligen funkar. kam å de står rätt med. när man står still värkar den gå riktigt på gasen tongue

fåt felkoder 1-2-1 som tydligen e tomgångs motorn samt 2-2-3 som är lmm men den e ju testad med flera. för en vän sa att dom koderna e det tongue glad över svar  mvh bröderna Ahlbom

nolla felkoderna genom att ta bort batteriet 5 minuter eller tror man skulle hålla ner knappen 5 sek och sedan släppa å trycka ner igen 5sek för att nolla felkoder... för att nolla sprutet vrider du igång nyckeln å drar säkring nr1 ...kolla också så bränslereläet klickar (du känner på det att de klickar) när du duttar säkring 1 med tändningen igång
min 740 höll på som er när mitt bränslerelä börja ge upp, bara att dra säkring 1 å sätta i igen så starta den igen
Senast redigerat av henke_92 (9 mars 2013)

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

651 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
#3
henke_92 skrev:
Ahlbom skrev:
hejsan. ett inlägg åt min bror då.

nu är det såhär att det är en 945 92 med f motor som e planad 2mm å portad som har gått rätt okej tills nu de senaste.
bilen går konstigt. när en kör å ska gasa så svar den med nästan å dö för den blir helt orkeslös. men 2 sekunder senare typ kanske den går som fan igen när en ger gas. så låter som inte får sopp eller något svagt blanding.
tändstift kan krångla vet jag men vart alldrig själv med om något sådan tändstift krångel...

bränslefilter e byt idag.
stälbar btr å nu förut körde vi på 5kg bränsle men går samma ändå mén jävligt pigg när den går.
provat kopla ur lamdan då går den konstigare på tomgång lite så värkar som den funkar. testat flera lmm men ska testa den från min 945 imöra för den vet jag väkligen funkar. kam å de står rätt med. när man står still värkar den gå riktigt på gasen tongue

fåt felkoder 1-2-1 som tydligen e tomgångs motorn samt 2-2-3 som är lmm men den e ju testad med flera. för en vän sa att dom koderna e det tongue glad över svar  mvh bröderna Ahlbom

nolla felkoderna genom att ta bort batteriet 5 minuter eller tror man skulle hålla ner knappen 5 sek och sedan släppa å trycka ner igen 5sek för att nolla felkoder... för att nolla sprutet vrider du igång nyckeln å drar säkring nr1 ...kolla också så bränslereläet klickar (du känner på det att de klickar) när du duttar säkring 1 med tändningen igång
min 740 höll på som er när mitt bränslerelä börja ge upp, bara att dra säkring 1 å sätta i igen så starta den igen

aa bli allt å kolla imöra igen tongue jaså så du fick relä problem då


frihjula ibland annars hoppar kolvarna ur
23 Inlägg
9 mars 2013
#4
en polare hade samma problem då va det tändkabeln mellan tändspole å fördelare som va paj



Sök