3737
Sök

Sommardäck rekommendation s40 t5 350hk+

13 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Behöver ett par nya sommardäck innan bes 21 maj, dom förra slets ut efter fjäderbyte på volvo, tycker att dom kunde tipsat om hjulinställning, är ju själv inget expert på sånt wink men men, tänkte iaf slänga in en fråga,  2 av däcken är ju bra så jag köper nog 2 nya till i fram, vill ha bra fäste, mina förra kuhmo var en besvikelse så jag lurar på vad jag ska köpa nu smile är dessa nåt att ha? http://begdelar.anabil.se/toyo-proxes-t … -92y/280-0
Hyfsat pris på dom, men kan tänka mig 2k per däck också bara det är bra skit.

Mvh Kristian

711 Inlägg
20 mars 2013
Michelin Pilot Sport 3
Continental ContiSportContact 5
Pirelli P Zero
Dunlop Sport Maxx TT

utan inbördes ordning.

13 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
ja continental har jag haft bra erfarenhet av även nokian, michelin har vart medelbra håller länge, men jag är bara ute efter bra fäste, inga r däck då men, jaja vi får se vad det blir wink funderar lite på om alla sommarsäck är såna att dom vill börja "studsa" när det spinner loss, det är nog inte så snällt mot drivlinan, då måste man hålla igen  hmm

Random Hero
4 047 Inlägg
20 mars 2013
toyo proxes t1-r. börjar de studsa beror de inte på däcken, de är en kass framvagn. uppgradera fjädring o bussningar

Dog food lid. Backwards

711 Inlägg
20 mars 2013
Kopparpasta skrev:
ja continental har jag haft bra erfarenhet av även nokian, michelin har vart medelbra håller länge, men jag är bara ute efter bra fäste, inga r däck då men, jaja vi får se vad det blir wink funderar lite på om alla sommarsäck är såna att dom vill börja "studsa" när det spinner loss, det är nog inte så snällt mot drivlinan, då måste man hålla igen  hmm

Samtliga däck jag listar har fått bättre betyg på grepp (både på torr och våt asfalt) än Toyo.

13 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
ok så toyo rekommenderar du inte förstår jag då, tack! lite det jag undrade över smile

13 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
DusanMandick skrev:
toyo proxes t1-r. börjar de studsa beror de inte på däcken, de är en kass framvagn. uppgradera fjädring o bussningar

ok tack smile får kolla detta, då vet jag bättre vad jag ska fråga efter smile var iofs mina kuhmo ecsta som studsar, får se hur det blir med nya däck, annars får jag göra som du säger att uppgradera lite i framvagnen smile
Senast redigerat av Kopparpasta (20 mars 2013)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 mars 2013
Tycker dom flesta fwd bilar studsar & hoppas om man burnar lite tongue så gissar nog oxå på framvagnen som behöver uppgraderas lite för att få bort det fenomenet kanske.

13 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
ja det är säkert så, mina vinterdäck spinner loss så fint när dom inte klarar mer så det är bara att släppa av lite tills man har fäste ;-) men nu i sommar vill man kunna nyttja effekten  lite bättre, en quaifediff är ju inte helt billig, så tänkte först se hur långt jag kommer med bra däck smile sen får det väl bli bättre bussningar å fjädring då och kanske en ny diff smile

3 860 Inlägg
21 mars 2013
Jag kör med Continetal Sport Contact, funkar skit bra, bra grepp vid blöta vägar också, slits... ja, som däck gör när man har lite extra Hk o fwd wink

Nöjd med däcken men om någon har billigare och likvärdiga tips tar även jag gärna emot det!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

1 948 Inlägg
24 mars 2013
Michelin Pilot SuperSport - googla och kolla vad det sitter på för bilar från fabrik så förstår du varför du ska ha dem big_smile

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
24 mars 2013
Hankook kan jag rekommendera. Hade det till min förra 850 turbo som hade 300 hk och 502 nm. Billiga och bra däck med bra fäste i vått och torrt, tyvärr högt vägljud pga V-mönster. Det var den eäldre typen av däck som jag hade, tror de hett k104, som dock inte tillverkas längre. Jag skulle kunna köra på Hankook nu också, men har inte behov att byta däck på ett bra tag :p

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

13 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Tobbetdi skrev:
Hankook kan jag rekommendera. Hade det till min förra 850 turbo som hade 300 hk och 502 nm. Billiga och bra däck med bra fäste i vått och torrt, tyvärr högt vägljud pga V-mönster. Det var den eäldre typen av däck som jag hade, tror de hett k104, som dock inte tillverkas längre. Jag skulle kunna köra på Hankook nu också, men har inte behov att byta däck på ett bra tag :p

Ok tack smile men hängkukdäck har jag inte hört mycket bra om wink men jag kanske är felinformerad? kommer satsa på nokian eller continental igen om ingen har några invändningar wink kom på att jag har kvar mina gamla orginalfälgar med nokian z däck på, dom går nog igenom besiktningen innan jag slänger dom tongue så kan man slita nån månad på dom gamla kuhmo däcken till, väven kollar inte fram än iaf, jävla bögdäck, aldrig mer

KHRacing
28 mars 2013
Om du går efter listor/tester eller efter vad nån annan rekommenderar
dig så kommer du med största säkerhet bli besviken tyvärr.

TOYO T1-R är ett makalöst bra däck med hänsyn till priset exempelvis.

mvh Kristian
Senast redigerat av KHRacing (28 mars 2013)

huh?
10 427 Inlägg
28 mars 2013
Kopparpasta skrev:
Tobbetdi skrev:

Ok tack smile men hängkukdäck har jag inte hört mycket bra om wink men jag kanske är felinformerad? kommer satsa på nokian eller continental igen om ingen har några invändningar wink kom på att jag har kvar mina gamla orginalfälgar med nokian z däck på, dom går nog igenom besiktningen innan jag slänger dom tongue så kan man slita nån månad på dom gamla kuhmo däcken till, väven kollar inte fram än iaf, jävla bögdäck, aldrig mer

Hängkuk har faktiskt tagit hem lite däcktest på senare tid med två av sina sportigare däck.

http://www.amring.se/site_2_files/gfx/a … k-2010.pdf
http://www.automotorsport.se/media/bilt … 080705.pdf
http://np.netpublicator.com/netpublication/n76116914

osv osv

Men Hankook brukar kosta ungefär som Nokian så man kan ju välja däremellan smile
Nokian har ju nyss släppt en ersättare till Z G2 som heter Zline eller "Hakka Black" (för norden).

41 Inlägg
3 april 2013
Kopparpasta skrev:
Behöver ett par nya sommardäck innan bes 21 maj, dom förra slets ut efter fjäderbyte på volvo, tycker att dom kunde tipsat om hjulinställning, är ju själv inget expert på sånt wink men men, tänkte iaf slänga in en fråga,  2 av däcken är ju bra så jag köper nog 2 nya till i fram, vill ha bra fäste, mina förra kuhmo var en besvikelse så jag lurar på vad jag ska köpa nu smile är dessa nåt att ha? http://begdelar.anabil.se/toyo-proxes-t … -92y/280-0
Hyfsat pris på dom, men kan tänka mig 2k per däck också bara det är bra skit.

Mvh Kristian

Kan säga att Hankook är bra, dem har ett däck som heter ventus prime2 som är att rekomendera, sen finns det ett annat hankook som heter s1 evo2 som bra med. tänker med din hk osv^^Haft många kunder som vart super nöjda med dem däcken, hade en kille med en saab på typ 300 hk som tyckte dem var bra(s1 evo2) Men priserna på hankook, michelin och nokian är inte någon större skillnad på.

(köp inte beg däck)

Men jag föreslår glatt Hankook!big_smile
//Däcknisse

3 860 Inlägg
4 april 2013
Såg att Dunlop vann senaste däcktestet i Auto Motor & Sport. dom testade den vanligaste kvalitets däcken på bana...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

2 751 Inlägg
4 april 2013

Who Djaa bless no man curse

OUTLAW1
4 april 2013
Vad tror du om att köra med federal 595 RS-R eller RS?
Klibbiga GATdäck ..alltså ett sk semi-R.
tyvärr brukar dom vara lite dåliga på våtvägbana men kör du 350+hk så föredrar du säkert torr väg som vi andra.
Ett bra komplement om man inte vill ha rena R däck och framförallt slippa byta fälgar när man ska ut o rejsa.

huh?
10 427 Inlägg
4 april 2013
spokenratt skrev:
Såg att Dunlop vann senaste däcktestet i Auto Motor & Sport. dom testade den vanligaste kvalitets däcken på bana...

Jepp, Dunlop Sportmaxx RT (finns en del olika Sportmaxx-varianter) var det som tog hem totalsegern där.

Sök