3336
Sök

Bygga om 240 fjäderben hjälp

101 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
nu är de så att jag tänkte dra på 20" på min 240 å fjäderskålen tar i gummit. sökt runt överallt om någon haft 20 på 240 å hittade en som hade haft de men då var de med coils som hade funkat prima men då är ju enda problemet att jag inte har så mycket pengar. men tänkte fråga ifall någon moddat nå med fjäderbena eller har nå tips på vad jag kan göra eller om någon vet nå bil som har smalare fjäderskålar som hade passat på 240 med lite mod kanske? hade ju gått å dra lös fjäderskålen och vrida den å svetsa fast då hade man ju haft mer plats men då hade fjädern vart sne som inte är så bra. så tips/förslag hade varit fint!

1 450 Inlägg
28 mars 2013
De går inte använda lite tjockare spacers då? Eller de kanske tar i ändå

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

101 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
xVolvo240x skrev:
De går inte använda lite tjockare spacers då? Eller de kanske tar i ändå

går ju med bredare spacers men då åk jag på 50mm på vardera sida om inte bredare så då är hjulet utanför skärmen och går inte å sänka så mycket som jag vill

1 450 Inlägg
28 mars 2013
Ja de har du rätt i,  då vet ja inte riktigt, då får man nog bygga om fjäderbenet lite

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

101 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
xVolvo240x skrev:
Ja de har du rätt i,  då vet ja inte riktigt, då får man nog bygga om fjäderbenet lite

jao men hur man ska bygga om de är ju frågan

Försöker iaf
1 998 Inlägg
101 Inlägg
Volvoskadad
6 017 Inlägg
28 mars 2013
Bygg egna coils av benen du har då, blir ju billigare

Jonas

Försöker iaf
1 998 Inlägg
28 mars 2013
julle3 skrev:

Tips att läsa hela inlägger före du yttrar dig.

Menade att coils är enda som funkar eller att kapa bort fjäderskålen och köra utan fjädrar.

Tror fjädrar och byggsatser på rallyshop.se kostar typ 2000kr eller något. Inte dyrt att bygga egna bara man har en vinkelslip, svets och en borrmaskin wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

165 Inlägg
28 mars 2013
Du kan köpa coilover sleeves på ebay för några hundra, hur bra dom är går ju att diskutera men billiga är dom

Sök