KennethL skrev:
Jag tycker det är så roligt att läsa vad ni skriver, är man 30+ så är det väl inte konstigt att man inte förstår.
När man var 18 och hade nytaget körkort och föräldrar med vanliga Svensson löner så var man väl ganska begränsad när det kom till att välja bil. När man fortfarande går i skolan och har en inkomst på 950:-/månaden så blir man ytterligare begränsad. Ska man som förälder ge sitt barn med nytaget körkort en bil i klass med vad man själv kör som man har jobbat och sparat ihop eller köper man något billigt skit som kostar lite kaffepengar att underhålla och försäkra?
Det är klart som tusan att de flesta väljer en 7/940 som man kan sladda med.
Jag minns själv, köpte min 740 dagen efter jag fick körkortet och helt ärligt har jag aldrig haft mer brudar i bilen än jag hade då och alla var i samma ålder +- något år. Det blev mycket åka i den, och man fick "åka" mycket i baksätet med efter att man taktiskt släppt av alla vänner och tjejer man inte ville ha först. Det har aldrig varit tillåtet att varken röka eller dricka i min bil men den var full med brudar endå.
Anledningen var väl för att man var ute hela tiden och pratade med folk, man syntes och folk hörde av sig. Idag när man sitter hemma mestadels av tiden och kollar på TV och kollar på facebook i mobilen kanske man inte ska förvänta sig att du har 4-5 brudar som hör av sig och vill ut och åka, oavsett om du åker en BMW M3 eller Porsche 911 GT3RS..
Sen efter gymnasiet fick man ett riktigt jobb och spenderade mindre tid ute eftersom att man helt enkelt inte orkade vara ute till 4 på nätterna och hade ett jobb att sköta.
Det jag stör mig mest på är att vissa verkar ha så svårt att förstå att de som åker 7/940 oftast håller sig igång socialt och är ute och ränner hela tiden, har du en finare bil så är oddsen nog att du är lite äldre och inte har tid/lust att vara ute och ränna hela tiden.
TLDR; Har du tom bil, spendera mer tid med att prata med folk än att putsa på bilen och kolla på dessa stackars ungdommar i rostiga bilar som att dom är hjärndöd. Det har inget med bilen att göra, utan med att unga människor föredrar att vara ute. När man är 18 kan man ha morsans Renault Clio fullpackad med brudar!
---------------------------------------------------------------------------
it_mutt skrev:
Har svårt att se någon ens minimal möjlighet att finna någon dragning alls till någon som inte ens är myndig
Ja, det hoppas jag verkligen!! Du ser ut att ha passerat den perioden i ditt liv med ungefär 15 år, och därför bör du utan några som helst problem förstå varför de som själva är i den åldern umgås med varandra?
Är det raketforskning för dig att man umgås med folk i sin egen ålder? :
Jag blir lite förvånad när jag läser den här tråden att det finns folk som har svårt att förstå något som är såpass logiskt.