4324
Sök

Hur kommer det sig att Volvo 7-/940 lockar så mycket brudar?

97 Inlägg
3 april 2013
Volvo544special65 skrev:
Dags för ny tråd snart tror jag...
"Hur kommer det sig att debattrådar om Volvo 7/940 lockar så mycket skribenter och upprörda känslor?"

För att människor söker svar på något det inte finns ett specifikt svar på tongue

2 656 Inlägg
3 april 2013
P-K skrev:
K-skapet skrev:
P-K skrev:
volvo är ett överskattat bilmärke som kostar lite att köpa med svindyr att äga. jag har inget volvohyp så jag kan inte säga varför alla gillar trasiga volvos med avsågat avgasrör och som har tappat fjädrarna. jag gillar tysktuk och kan inte sluta kolla på det smile finns verkligen inget praktiskt i det och man "förstör" bilen så vissa tycker väl vi tyskstukare är dumma i huvudet smile olika smak helt enkelt wink

jag ser dock en stor skillnad på något som har gått sönder och något som har gått sönder medvetet smile tex en sönderskrapad låg bil är stor skillnad mot en volvo som rosten har tagit helt smile

varför tjejer hänger med volvosnubbar tror jag är för att det är dem som kör fortast, blir fullast, skriker högst och självklart är det alltid donkenbesök haha big_smile sen kan det ju vara att det inte ser lika dumt ut från insidan.. vem vet! big_smile

Skulle nog allt vilja säga tvärt imot att det är otroligt billiga att äga, visst att de drar mycket bensin men det är oftast pengar du tar igen när bilen går sönder (och säg inte att bara Volvo går sönder för det är ändå 30-20 år gamla bilar och de jag känner till går sönder mindre än mammas Ford som bara är 10 år gammal) Var till exempel iväg förra veckan och hämtade 5 mer eller mindre kompletta m47 lådor, 1 i stort sett fungerande b230 och lite småsaker för priset av 500kr. Sen tror jag för den delen inte att den drar mycket mer bensin, kostar mycket mer i försäkring eller skatt än vad din 318 gör och då är ändå en 2/7/900 bra mycket större och har ungefär samma prestanda.

jo iofs smile dock så behöver man ju inte slänga i nya delar i sin bil kors och tvärs smile

min bmw väger ca 300kg mindre än en vanlig 940 gl och har mer häst under huven smile kostar ofantligt lite i försäkring och skatt imo smile drar inte mycket bensin alls smile

jag menar, volvo är bilar som alla andra! 4 hjul, går på bensin och har ett rimligt köp och drivningspris smile dock kvarstår ju faktum att fler tjejer dras till de rostiga volvosarna runt kiosken? smile

fast en 318 e fortfarande ofantligt slö de e knappast nån racer bil eller så...

5 111 Inlägg
3 april 2013
MaulinR93 skrev:
Volvo544special65 skrev:
"Hur kommer det sig att debattrådar om Volvo 7/940 lockar så mycket skribenter och upprörda känslor?"

För att människor söker svar på något det inte finns ett specifikt svar på tongue

Frågan är varför en liknande tråd om Mazda 323 eller Skoda Octavia skulle bli relativt....död? hmme

52 Inlägg
3 april 2013
Jag gillar pannkaka!! smile

Das Auto

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
3 april 2013
_soren skrev:
Jag gillar pannkaka!! smile

ne ne inte alls off topic här...

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

184 Inlägg
3 april 2013
Volvo544special65 skrev:
MaulinR93 skrev:
Volvo544special65 skrev:

Frågan är varför en liknande tråd om Mazda 323 eller Skoda Octavia skulle bli relativt....död? hmme

För att det just nu handlar om en av Sveriges vanligaste bilar speciellt för oss inom motorhobbyn så är dom ikoner. (även om vissa folk inte vill erkänna det kommer man om 20-30 år se på en gammal Volvo 740  och drömma sig tillbaks till milleniumskiftet) Detta blandat med att själva bilen är "udda" mot de andra bilar från sin tid gör självklart att den är otroligt älskad av många och hatad av många. Detta leder ju såklart till att rötna gamla slöförtis kan få vilken bilintresserad person som helst att explodera i ilska när de ser en debbatt om den. wink

Ont: Något ni har glömt är kanske att ifall det är 3 Skylines på ett bilmeet så kanske det hoppar ut brudar ur en av dem medans det hoppar ur brudar ur 10 av de 30 ?40sarna som är där vilket bara ger ett intryck av att det är mycket Volvos fulla med brudar när det egentligen bara är mycket Volvos.

1 071 Inlägg
3 april 2013
P-K skrev:
jag menar, volvo är bilar som alla andra! 4 hjul, går på bensin och har ett rimligt köp och drivningspris smile dock kvarstår ju faktum att fler tjejer dras till de rostiga volvosarna runt kiosken? smile

Min golf måste nog va ett ufo den går på diesel lol

Onödigt inlägg^^

Saabifierad
2 031 Inlägg
3 april 2013
MaulinR93 skrev:
Slash skrev:
Skulle vara skoj att läsa fler inlägg från tjejer om detta ämne big_smile Just nu är det enbart en tongue

Haha, grejen är att man inte riktigt vet vad man ska skriva.
Grejen är ju att det är så olika från person till person..

Men jag kan tänka mig att det är som dom flesta säger, många tjejer i åldern 14-16 som är plåtluder (som jag kallar dom), är ute efter och åka bil/supa/leva levet. Och oftast är det ju grabbarna som kör 7/900 som lever livet på det sättet som dom söker. tongue Sen är det ju inte som många tror att dom bara plockar upp heta brudar här o där, det är inte som i film cool Man börjar ju prata genom kompisar osvosv. Ni förstår vad jag menar tongue

Sen finns det ju oxå väldigt olika människor som kör dessa bilar. tongue Finns ju faktiskt bra killar som kör dom oxå, som inte är dräggiga.
Jag väljer inte grabb efter vilken bil han har såklart. Men på nåt sätt så drar jag mig till dom som kör 7/900 för att dom ofta mekar själva tillexempel, och det tycker jag är kul som älskar att vara i garaget/skruva. tongue (självklart är det inte bara dom som skruvar själva men de jag träffat med nyare bilar tex lämnar ju hellre in den, vilket jag kan förstå på ett sätt oxå) smile Sen har ju jag själv en kärlek till dom bilarna, så det är svårt att säga hur dom icke-bilintresserade tjejerna tänker!

Men min talan räknas väl inte, jag menar - jag kör ju 740, med wunderbaums i backspegeln och äger en fuck you i drive a volvo tröja. Folk drar alla över en kant, bara för det betyder det inte att jag svinar med bilen. Jag älskar min gammelvolvo mer än något annat, jag vårdar den väl och det sups inte i den. (Sa jag att den är orginalhög? Wow!)
Sen förstår jag inte vad ni menar med att dom drar till sig brudar... Brudar brukar bara ge mig konstiga blickar när jag är ute och glider cool

Det är intressant att höra båda sidor, annars tenderar det som här i tråden enbart bli vi killars sida av det hela smile Kul att du vill svara.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
3 april 2013
ekelund88 skrev:
fast en 318 e fortfarande ofantligt slö de e knappast nån racer bil eller så...

318is som jag har är en trimmad version och ligger på 140hk original. min är även lite lättad i botten så jag har ett värde på lite över 100hk/ton smile

men det är inte så viktigt i denna tråden smile

visst, volvo har gjort en rad med fina bilar så som 240/750/760/960 osv. det är inget jag säer imot.

sen håller jag med "maulinr93" lite! det finns ofantligt mycket goa folk som kör böttsänkta 745 som är sönderrostade och som dem har slängt på ett par rosa r-fälgar på.. personerna har i vissa fall inget att göra med sina bilval? smile

sen finns det ju en del rötägg som skapar den klassiska volvoraggarimagen.. smutsig keps, svart hoodie, sönderkörd volvo, kör som ett jävla fån och skriker och har sig. tyvärr fler sånna än hederligt folk..

Stil>Funktion

Rejsa ?
2 959 Inlägg
3 april 2013
tkd_rille skrev:
Nyman1337 skrev:
tkd_rille skrev:

Jag hade en 740 då hade jag de ganska tråkigt.
Sen köpte jag något dyrare då hade jag lite roligare.
Sen köpte jag mig en bil jag ville ha och nu har jag roligt varenda gång jag är ute och kör.

Du var allt rätt flummig.  Men de är ok.  För hela denna tråden är mestadels roligt.  Kör du på.

Måste fråga men hur i helvetet kan du ha det roligare i en Cadillac automat än en 7/900?
En 7/900 kan man slakta skapligt på grusvägar samt åka och härja på asfalt utan att må dåligt..
Jag tänkte lite på att Cadillac är ju inte direkt en sportbil.. Det roliga måste väl bara vara och glida runt eller?

Bakhjulsdrift och automat är också kul. Inte stor motor. Endast 220 hästars men den rör sig ganska bra. Så kan nog påstå att bilen är rätt rolig.
Så vad hindrar mig från en ganska aktiv körning ? smile. Kanske virveln i tanken men inget annat.
Och visst kunde man åka och sladda med den om man finner de roligt.

740 gl rörde inte på sig så värst sad

Okay det hör inte till tråden men hur fan kan din kärra vara kul i köra? Jag förstår inte.
Har nog fan så mycket roligare med en gammel 940T med ett chipp, lite laddtryck och en agadiff.

Och skulle det vankas snö och halka så har jag hellre en suförtti GL med.

Autotech

Volvo850-92
1 680 Inlägg
3 april 2013
Enkelt svar: Det har med den sociala gruppen att göra.

Avancerat svar: Den som kör volvo är ofta personer som är ute i det sociala och inte bara sitter inne vid facebook. Volvo anhängare brukar även dra åt sig uppmärksamhet jämfört med BWM 1.8 TYST eller Mercedes C 1.8 MINI DICK. I en Volvo är det nästan anarki och man kan göra vad som helst med den. Volvo är helt enkelt en cool bil för att vara en vanlig svensson bil.

Jag känner en person som har totalt slagit sönder sin 740, målat den rosa, ripat lacken, hett på andra däck, slitit ut inredningen och den bilen är hur jävla populär som helst. Alla vill åka den för att den är så skabbig.

De BMW och Mercedesbilar som körs och rullas av ungdomar idag är bara skitbilar som värderas inte mer än 10 tusen. Finns folk som kör BMW 318 och har lagt ned mycket pengar på nytt avgassystem så det ska låta som dem har 300 HK. Mercedes ligger nästan i den stilen också. Liten motor och kaxigt utseende.
Senast redigerat av Volvo740-88 (3 april 2013)

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
4 april 2013
Där har vi en pojkar! En äkta rääger, fan.

Senast redigerat av Noart (4 april 2013)

1 146 Inlägg
4 april 2013
Noart skrev:
Där har vi en pojkar! En äkta rääger, fan.

smile

412 Inlägg
4 april 2013
Jag tycker det är så roligt att läsa vad ni skriver, är man 30+ så är det väl inte konstigt att man inte förstår.

När man var 18 och hade nytaget körkort och föräldrar med vanliga Svensson löner så var man väl ganska begränsad när det kom till att välja bil. När man fortfarande går i skolan och har en inkomst på 950:-/månaden så blir man ytterligare begränsad. Ska man som förälder ge sitt barn med nytaget körkort en bil i klass med vad man själv kör som man har jobbat och sparat ihop eller köper man något billigt skit som kostar lite kaffepengar att underhålla och försäkra?

Det är klart som tusan att de flesta väljer en 7/940 som man kan sladda med.

Jag minns själv, köpte min 740 dagen efter jag fick körkortet och helt ärligt har jag aldrig haft mer brudar i bilen än jag hade då och alla var i samma ålder +- något år. Det blev mycket åka i den, och man fick "åka" mycket i baksätet med efter att man taktiskt släppt av alla vänner och tjejer man inte ville ha först. Det har aldrig varit tillåtet att varken röka eller dricka i min bil men den var full med brudar endå. smile

Anledningen var väl för att man var ute hela tiden och pratade med folk, man syntes och folk hörde av sig. Idag när man sitter hemma mestadels av tiden och kollar på TV och kollar på facebook i mobilen kanske man inte ska förvänta sig att du har 4-5 brudar som hör av sig och vill ut och åka, oavsett om du åker en BMW M3 eller Porsche 911 GT3RS..

Sen efter gymnasiet fick man ett riktigt jobb och spenderade mindre tid ute eftersom att man helt enkelt inte orkade vara ute till 4 på nätterna och hade ett jobb att sköta.

Det jag stör mig mest på är att vissa verkar ha så svårt att förstå att de som åker 7/940 oftast håller sig igång socialt och är ute och ränner hela tiden, har du en finare bil så är oddsen nog att du är lite äldre och inte har tid/lust att vara ute och ränna hela tiden.

TLDR; Har du tom bil, spendera mer tid med att prata med folk än att putsa på bilen och kolla på dessa stackars ungdommar i rostiga bilar som att dom är hjärndöd. Det har inget med bilen att göra, utan med att unga människor föredrar att vara ute. När man är 18 kan man ha morsans Renault Clio fullpackad med brudar!

---------------------------------------------------------------------------

it_mutt skrev:
Har svårt att se någon ens minimal möjlighet att finna någon dragning alls till någon som inte ens är myndig

Ja, det hoppas jag verkligen!! Du ser ut att ha passerat den perioden i ditt liv med ungefär 15 år, och därför bör du utan några som helst problem förstå varför de som själva är i den åldern umgås med varandra?
Är det raketforskning för dig att man umgås med folk i sin egen ålder? tongue

Jag blir lite förvånad när jag läser den här tråden att det finns folk som har svårt att förstå något som är såpass logiskt.
Senast redigerat av KennethL (4 april 2013)

135
├┼┼
24 R

463 Inlägg
4 april 2013
KennethL skrev:
Jag tycker det är så roligt att läsa vad ni skriver, är man 30+ så är det väl inte konstigt att man inte förstår.

När man var 18 och hade nytaget körkort och föräldrar med vanliga Svensson löner så var man väl ganska begränsad när det kom till att välja bil. När man fortfarande går i skolan och har en inkomst på 950:-/månaden så blir man ytterligare begränsad. Ska man som förälder ge sitt barn med nytaget körkort en bil i klass med vad man själv kör som man har jobbat och sparat ihop eller köper man något billigt skit som kostar lite kaffepengar att underhålla och försäkra?

Det är klart som tusan att de flesta väljer en 7/940 som man kan sladda med.

Jag minns själv, köpte min 740 dagen efter jag fick körkortet och helt ärligt har jag aldrig haft mer brudar i bilen än jag hade då och alla var i samma ålder +- något år. Det blev mycket åka i den, och man fick "åka" mycket i baksätet med efter att man taktiskt släppt av alla vänner och tjejer man inte ville ha först. Det har aldrig varit tillåtet att varken röka eller dricka i min bil men den var full med brudar endå. smile

Anledningen var väl för att man var ute hela tiden och pratade med folk, man syntes och folk hörde av sig. Idag när man sitter hemma mestadels av tiden och kollar på TV och kollar på facebook i mobilen kanske man inte ska förvänta sig att du har 4-5 brudar som hör av sig och vill ut och åka, oavsett om du åker en BMW M3 eller Porsche 911 GT3RS..

Sen efter gymnasiet fick man ett riktigt jobb och spenderade mindre tid ute eftersom att man helt enkelt inte orkade vara ute till 4 på nätterna och hade ett jobb att sköta.

Det jag stör mig mest på är att vissa verkar ha så svårt att förstå att de som åker 7/940 oftast håller sig igång socialt och är ute och ränner hela tiden, har du en finare bil så är oddsen nog att du är lite äldre och inte har tid/lust att vara ute och ränna hela tiden.

TLDR; Har du tom bil, spendera mer tid med att prata med folk än att putsa på bilen och kolla på dessa stackars ungdommar i rostiga bilar som att dom är hjärndöd. Det har inget med bilen att göra, utan med att unga människor föredrar att vara ute. När man är 18 kan man ha morsans Renault Clio fullpackad med brudar!

---------------------------------------------------------------------------

it_mutt skrev:
Har svårt att se någon ens minimal möjlighet att finna någon dragning alls till någon som inte ens är myndig

Ja, det hoppas jag verkligen!! Du ser ut att ha passerat den perioden i ditt liv med ungefär 15 år, och därför bör du utan några som helst problem förstå varför de som själva är i den åldern umgås med varandra?
Är det raketforskning för dig att man umgås med folk i sin egen ålder? :

Jag blir lite förvånad när jag läser den här tråden att det finns folk som har svårt att förstå något som är såpass logiskt.

SÅ SANT!
När jag va 18 va bilen alltid full av tjejer. Vare sig jag åkte min första skrikgröna 240, min orangea Audi 80 eller mammas Audi 100.

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82

Avstängd
10 388 Inlägg
4 april 2013
KennethL skrev:
it_mutt skrev:

Är det raketforskning för dig att man umgås med folk i sin egen ålder? tongue

Du har nog lite problem med läsförståelsen här.

Det var en direkt respons till att "alla blir gubbsjuka och säkert skulle vilja ha det likadant, oavsett ålder" (more or less)

Jag har inte någonstans påstått att jag ser några konstigheter i att folk umgås, mer eller mindre, med sin "egen åldersgrupp", så var du får det ifrån är helt obegripligt.

Det verkar inte ens vara raketforskning för din del, utan bara det enkla logiska tänkandet som du har svårt med. Läs i vilket sammanhang jag skrev vad jag skrev, förstår du då fortfarande inte, så ska jag be min nevö på 12 år förklara det för dig.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Skogsmålare
630 Inlägg
4 april 2013
Är det säkert att det är bilen de dras till ?, Eller kan det vara så att det är kulturen som oftast finns runt/bland volvo raggare ?

Ser man inte samma fenomen med Amerikanare/Raggar kulturen ?

Muttley
4 april 2013
Busgrabb skrev:
tkd_rille skrev:
Nyman1337 skrev:

Måste fråga men hur i helvetet kan du ha det roligare i en Cadillac automat än en 7/900?
En 7/900 kan man slakta skapligt på grusvägar samt åka och härja på asfalt utan att må dåligt..
Jag tänkte lite på att Cadillac är ju inte direkt en sportbil.. Det roliga måste väl bara vara och glida runt eller?

Bakhjulsdrift och automat är också kul. Inte stor motor. Endast 220 hästars men den rör sig ganska bra. Så kan nog påstå att bilen är rätt rolig.
Så vad hindrar mig från en ganska aktiv körning ? smile. Kanske virveln i tanken men inget annat.
Och visst kunde man åka och sladda med den om man finner de roligt.

740 gl rörde inte på sig så värst sad

Okay det hör inte till tråden men hur fan kan din kärra vara kul i köra? Jag förstår inte.
Har nog fan så mycket roligare med en gammel 940T med ett chipp, lite laddtryck och en agadiff.

Och skulle det vankas snö och halka så har jag hellre en suförtti GL
med.

Den är väldigt kul.  Jag hatar vintern och har inte behovet att halka runt.  När man använder bilen som den ska dvs långa transporter och snabba omkörningar så är den perfekt.
Sen ligger den på samma nivå som en 740 i bränsleförbrukningen men är 1000 gånger bekvämare och lyxigare.

Däckmissbrukare
144 Inlägg
4 april 2013
Har själv en c70 cab visst de är as gött o glida runt ner cabbat i solen ..men man har fan så mycket roligare i gamla klappsänkta svetsdiffade 740in,och det där med att volvos drar till sig brudar är sant och det beror nog mest på att folket som har bilarna är oftast väldigt trevliga och roliga samt att det händer lite när man är med såna till skillnad från folk som bara putsar på sina bilar hela dagarna och vågar knappt använda bilen...

Kolla gärna in min projekt tråd :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284392
Living my life sideways

463 Inlägg
4 april 2013
volvoRacing90 skrev:
Har själv en c70 cab visst de är as gött o glida runt ner cabbat i solen ..men man har fan så mycket roligare i gamla klappsänkta svetsdiffade 740in,och det där med att volvos drar till sig brudar är sant och det beror nog mest på att folket som har bilarna är oftast väldigt trevliga och roliga samt att det händer lite när man är med såna till skillnad från folk som bara putsar på sina bilar hela dagarna och vågar knappt använda bilen...

Inga fördommar där inte smile
Jag har slutat åka Volvo för ganska många år sedan, och inte fan sitter jag och putsar på mina bilar hela dagarna för att jag kör annat märke. Knappt en gång om året ens. Någon fusktvätt då och då smile

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82

Sök