Sådär!
Dags för en uppdatering med vad som hänt senaste tiden.
Höll på och monterade allting då jag insåg att :
1. Motorfästet måste bort.. Turbon låg emot den då den var lite större än förra jag hade.
2. wastegatearmen skulle inte fungera,så det fanns 2 val.
* Bygga eget fäste
* Köpa extern wastegate.
Det blev Extern wastegate efter lite snack med en barndomspolare.
Stadigare laddtryck samt snabbare spool kunde uppnås med det,och det prioriterade jag högt eftersom den blev så sjukt jobbig att köra när spoolen kom så sent.
Drog till Biltema och köpte deras 50mm wastegate. Tänkte Whatthehell jag har inget att förlora då de finns garanti på skiten.
Med 3dagar kvar till Driftbash Mayhem så tog jag mig friheten att hålsåga i grenröret. Första hålborren gick sönder helt.. Rostfritt var inte det lättaste.
Så köpte Bosch hålsåg och smorde bra samtidigt som jag kapade järnet. Lånade även jobbets Dewalt borrmaskin. Vilken jäkla kraft den hade!
Till slut var jag igenom,och kunde börja måtta in rör.
Hittade flickvännens gamla ljuddämpare från Carisman som vi hade förut,och kapade loss det rör jag såg kunde passa.
Blev en perfekt böj som jag svetsade fast efter att den blivit mätt.
Köpte lite rör på biltema för wastegaten och svetsade fast,samtidigt som jag tog en flexibel avgasslang och tänkte hänga wastegaten i så den kunde röra sig lite.
Tog några dagar att få ordning på allt men allt var klart på Fredagen. Då kom nästa problem att fixa,vilket var slang från turbinhuset till luftfilter.
Visste att bilen inte skulle vara klar på Lördagens Driftbash,så körde ner polaren till garaget,hämtade hans Supra och åkte iväg till Gröndal. Jag som föråkare pga hans...gat..bil..inte.. Ja,den var inte helt laglig,och det behövdes någon som åkte i förväg helt enkelt.
Efter jag släppt in polaren på Driftbash,kikade jag efter Realcars vagn som såklart inte var där.. Sa till sponsorn
S-W-A-T.se att jag drar till feltema och köper lite insugsslang.
Väl där började jag undra ifall den verkligen skulle hålla sig i samma form eller dra ihop sig när turbon börjar arbeta.. Valde att chansa!
Tillbaka i garaget höll jag på Många många timmar innan allt var på plats. Avgassystemet ville inte passa så jag tog allt jag hittade för att få ner ljudnivån,och det visade sig bli halvdant..
När allt väl lirade,var det dags för provturen! ÄNTLIGEN!
Tog en vända utanför garaget och insåg att Helvete vad den går! Måste ladda för mycket... Icke! 0.5 i ladd och den gick lika fint som förra setupen på 1bar utan tvekan!
Hela gröndal kördes på 0,6 i ladd
![smile](img/smilies/smile.png)
Allt släpade hela vägen till Gröndal,och jag kom på att när väl däcken smäller,kommer jag rulla på ljuddämparen vilket skulle vara Väldigt dåligt..
Tappade även kylarlocket på banan vilket sög.. Fick tag på Johan Öhberg och han hade ett lock låg.
Var bara att kasta sig i K20 monstret och hämta locket. Svetsen hämtades nere i garaget sen och jag kapade,svetsade,kapade,svetsade på avgassystemet och höjde upp det. Då var det attack som gällde!!
Körde ex antal varv,innan jag insåg att det började låta som fan om bilen,och jag hade INGET laddtryck alls.. Tänkte faktiskt WHATEVER nu SKA jag köra driftbash! Så jag pressade järnet med sugmotor och ett avgas som lät traktor.
Det var en pärs utan dess like,och när det började skramla så var det bara att sticka av banan innan svartflaggen kom.
I depån stannade jag till och såg att wastegaten inte hängde kvar,utan den släpade efter i bakkofångaren
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Var mest kul,för jag hade på känn att den inte skulle sitta kvar.
Så det var slutkört för mig,och jag tog ner bilen till garaget där jag kastade av allt på första bästa plats vilket syns på sista bilden.. (städar sen...har man hört den många gånger eller?)
Ska man bygga upp ett signum genom att tappa grejor på Gröndal? Avgassystemet tappades sist.. Den här gången var det kylarlock och wastegate.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-48097ec6ca80f35f7fac9403de522848_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-79321954519b7872d3bda8295e7a3922_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-89c44e8e9fee7f07012311a9fae57692_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-19f9b8b66067b116442a904fd60334c7_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-2cf4fe9227bf36ba2008f505cdbfbfb7_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-5a0035850752d15f74257df3038e8863_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-e45a62f369bca1610b4891d0b298c1be_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-2b1ed4b2a8ac81784a46d67620fe893f_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-3ef557a093a353b5ef61d56e82e8215e_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-8fcce8f2f0141dd4eff469ca1b34cb44_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-206478971cbb587a5d4e9e5d0955df99_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-43102d1a1604a5d32c9a80e520b6917b_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-91443a60d1aff38703aed203b7ea9410_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-872ff3301a76b774fcb10b307f87c7f6_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-0e56be61317489bd28fa09005f0d2bbc_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-91f4db13937d31db31add80788c094df_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-75a220e17947ec6e74b3e545bc052822_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-cb669f8f86be39703ac183dfa8a299b7_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-8e775b5cda197712ace227a15883dec8_large.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108785/108785-5ca29eaf53f584be6ae28cdabe764c28_large.jpg]()