1 april 2013
Trådstartare
Köpte mig för ett par månader sedan en 244 års 79 för att ta mig till och från jour som deltidsbrandman.
Min jour kommer att vara 1gång var 4 vecka. Just den veckan måste bilen rulla.
Idag sitter det en b21a som är riktigt fräsch men alldeles för tråkig.
När jag bad om vägledning i en annan tråd så fick jag väldigt mycket tips och hjälp och har kommit en liten bit på vägen.
Jag införskaffade mig en 240 till med b230f motor i. Härifrån ska jag ta servo, bränslepumpar, bakaxel med givare för hastighetsmätare, instrumentmätarhus, fjäderben med ventilerade skivor och ok.
Denna bilen var faktiskt riktigt fräsh. En skärm som var krockad annars så var den otäckt bra. Karossen är 99.999% rostfri. Ett pytte ställe jag hittat med lite rost annars var det ingenting, synd att skrota
Eftersom jag inte hittar nån e36 att ta motorn ifrån för vettiga pengar så tänker jag lägga i b230 tillsvidare. Men innan jag lyfter ur motorn som sitter där idag så ska det dras bränsleretur och det ska skruvas pumpar och kopplas el. Finns en hel del att förbereda innan.
Bärarmar och krägningshämmare bak är iväg skickat på blästring och målning och nya bussningar ska i då det var i ur uselt skick. Men inom en 4 veckors period så är tanken att en ny motor ska ligga där.
Jag har tagit en hel del bilder hittils men det är mest rivningsbilder men fattar inte hur jag lägger upp dom men det får jag väll lista ut.