3106
Sök

Hjälp gällande dls kitsystem

317 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
Tjenare!, Ska nu försöka få tummen ut och inhandla lite värre högtalare till audin smile, har plats original i dörrarna både bak&fram för kitsystem så tänkte skaffa ett 4" och ett 5,25" kit men vill helst ha samma serie fram och bak.

Så frågan jag har är då vilka kit ni tror funkar bäst smile

1: (brl)
Fram - DLS X-SC42
bak - DLS X-SC52

2: (dbakuten)
Fram - DLS Performance C4
bak - DLS Performance C5A

Dessa 2 setups har jag funderat på eller ska jag kosta på dyrare fram och bara köra koax bak?, Vill inte ha sönder dörrsidor etc så därför så strikt på just 4" fram smile

tacksam för vad ni tycker å tänker om detta smile, visserligen blir set 2 dyrare men det kanske är värt smile

Liten Projekttråd om A6an!
Audi A6 C5

Voodoo
1 444 Inlägg
4 april 2013
kör på 5,25 fram å 6.5" bak altenativt 6.5 fram å bak smile sätt nå bllig koax bak 6,5 och satsa mer på de som ska fram Kitt 5.25 eller 6.5

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

317 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
Vill som sagt va inte förstöra dörrsidorna så tänker inte ha andra storlekar än 4" och 5,25" !

Audi A6 C5

564 Inlägg
4 april 2013
Stripz skrev:
kör på 5,25 fram å 6.5" bak altenativt 6.5 fram å bak smile sätt nå bllig koax bak 6,5 och satsa mer på de som ska fram Kitt 5.25 eller 6.5

Läste du ens vad han skrev? Och sen när är det en bra idé att sätta större högtalare bak än fram?

Ts: Har du steg att driva högtalarna med? Är det helt otänkbart att åka till skroten och införskaffa ett par extra dörrsidor?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

Voodoo
1 444 Inlägg
4 april 2013
Lillalilja skrev:
Stripz skrev:

Läste du ens vad han skrev? Och sen när är det en bra idé att sätta större högtalare bak än fram?

Ts: Har du steg att driva högtalarna med? Är det helt otänkbart att åka till skroten och införskaffa ett par extra dörrsidor?

bak är de någåt  större än 525 vill jag minnas så de kmr bli glipor  och de går utan problem att få in större än 4" fram då org är större 4.5 lr i den stilen  och att montera 4" i orgbasreflex låderna som sitter där låter skit för de har jag testat har kört på min 4 , 5.25 och 6.5  de sista altenativet blev inte i org  då jag tyckte ljudbilden blev för lågt ner för en mid.  men 5,25 fram har jag i de andra bilen åxå en audi 100 focals instegare
bak satte jag 6,5 för att de var lättast att få till koax då  men de är inte okopplade då de ej behövs .

skulle jag va tråd skaparen så skulle jag satsa alla pengarna på vettiga 5,25or fram bara

317 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
Lilja: Är tänkt att om jag köper de från brl så köper jag ett steg i x serien med smile.
Stripz: Nej jag har mina 5,25 i bak nu och de glipar inget alls tongue, Vet att det blir låg ljudbild fram men vill hålla den så original som möjligt då jag inte vet hur länge den blir kvar + att ju mindre som syns desto bättre pga att det är mycke folk som inte vet skillnad på mitt&ditt här tongue

Audi A6 C5

Voodoo
1 444 Inlägg
4 april 2013
DanielAsplund skrev:
Lilja: Är tänkt att om jag köper de från brl så köper jag ett steg i x serien med smile.
Stripz: Nej jag har mina 5,25 i bak nu och de glipar inget alls tongue, Vet att det blir låg ljudbild fram men vill hålla den så original som möjligt då jag inte vet hur länge den blir kvar + att ju mindre som syns desto bättre pga att det är mycke folk som inte vet skillnad på mitt&ditt här tongue

jojo men 5,25 går att få enkelt baki org galler

317 Inlägg
5 april 2013
Trådstartare
Stripz skrev:
DanielAsplund skrev:

jojo men 5,25 går att få enkelt baki org galler

jo visserligen men måste väll plasta i fetare baffel å grejjer? tongue

Audi A6 C5

Sök