Nu har jag hållt på två dagar efter jobbet med massa varianter på adpatern mellan grenrör och turbon, och här är slutliga resultatet
lyckades inte få den längre när en så här men tror det kommer få plats under huven
om inte så moddar jag på bilen istället som tillexempel lägre motorkudde på vänster sida eller nåt sånt
kan tilläga att jag har kämpat flera timmar för denna lila grej bara och säkert gjort minst 10 olika varianter som alla har slutat med samma resultat hela tiden.
men den senaste som jag gjorde nu vart bra och som sagt kommer nog passa bra, dock lite högre en när jag hade kina grenröret.
och så en bild bakifrån där skymtar man adaptern och så ser ni hur nya grenröret ser ut
turbon bygger ca 2-4 mm högre en högsta punkten på motorn vilket i mina ögon borde funka men får som sagt modda på bilen annars men gör allt utom att kapa i huven, det är absolut den sista utvägen.
Nu är motorn redo att monteras i bilen helt och hållet så ska ta hjälp av nån polare nån dag och hissa i den
Fick hem mitt nya chip för den här motorn idag också så det närmar sig.
det som ska göras när motorn är på plats är att bygga rör för extern Wastegate och förlänga downpipen lite och nån annan liten modifikation
Fått hem två nya slangar jag beställde förra veckan som ersätter tryckslangarna vid LMM, eftersom den nya motorn har en grövre LMM så beställde jag slangar med rätt dimension så det passar