Det har blivit dags att lägga upp ett projekt som jag arbetar på. Det handlar om att reparera och renovera en krockad Mercedes w124 -93. Den stod i diket och jag fick tag i ägaren som hade krockat med en lyktstolpe. Köpte den... Visa mer
Det har blivit dags att lägga upp ett projekt som jag arbetar på. Det handlar om att reparera och renovera en krockad Mercedes w124 -93. Uppe från diket
Köpte en annan reservdelsbilbil att ta delar ifrån, här är höger hörn från fronten ursågad. Montering och passning nästa. Redo för operation. Höger hörn i fronten utbytt. Krockskadan i fronten är nu reparerad.
Imorgon levereras färgen till Mercedesen, svar metallic! Då börjar lackeringen och de första lagren sprutas på! Prenumerera och håll er uppdaterade för att se resultatet, inom kort visas slutresultatet!
Dags att montera tillbaka alla detaljer, ser snabbt hur resultatet blir! Draget och draganordningen under bilen fick sig också en uppfräshning! Blästra bort all rost och måla med hammarlack! Vita blinkers, för att slippa de tråkiga orangea!
Emblemen på grillen, schysst!
Utan blinkers... Med blinkers! Det blir bra! Fronten utan grill... Fronten med grillen! Som ny och nöjd med lackeringen!
Snart är det dags för lackering av de nedre dörrpanelerna...funderar på en grå ton, så det blir lite kontrast.
Nya tonade baklyktor, lister, reg-lampor, dragkroksanordning, ny släpvagnskontakt och det fina emblemet på plats i baken!
Spoilers är mattade och lackades idag, håll er uppdaterade för att se detta! Resultat av de lackade dörrpanelerna ska vi hoppas få se färdiga snart! Funderar på att lackera trädetaljerna inuti bilen med samma färg, i grå/silver ton... Snart blir det också dags att göra i ordning sommarfälgarna (lite lacksläpp ytterst på aluminiumkanten), ett par mercedes 17".
Nu när utsidan börjar bli klar funderar man på vad man ska göra med insidan. Byta stolsklädsel och lackera om trädetaljer hade jag tänkt att göra, någon som vet om det är klurigt att montera bort träpaneler på dörrarna? Alternativt något bra förslag på vad man kan göra med interiören! Mittenkonsolen har jag monterat bort förr, så att montera bort den är inga problem