2850
Sök

Subaru GT eller WRX STI?

154 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Tjenare, har en del funderingar över dessa två modeller. Jag vet att det är nästan som att jämföra dag och natt, men anser ändå att de ska gå och jämföra. Så, vilken av dessa modeller ska man välja?

Jag älskar formen på gamla GTn, men vet att det sitter bättre växellåda på STIn. Kan ni förklara lite andra skillnader mellan dessa bilar och varför man ska välja just den?

När jag pratar om GT så är det årsmodell -00 och WRX STI är mellan -03-06.

Tack på förhand!

7 120 Inlägg
14 april 2013
Jag ser absolut ingen fördel med att välja en GT över en WRX STI. Den sistnämnda är bättre på ALLT, det enda skulle isåfall vara att du gillar designen på en gammal GT så mycket att du väljer den för det.

7 274 Inlägg
14 april 2013
Varför inte köpa den gamla STI'n om du gillar den formen bättre?
Visserligen högerstyrt men ändå.

Jag hade aldrig valt en GT över en STI om jag kunde välja mellan dom.

154 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Just därför att det är högerstyrt. Men om man säger, vilken är mest värd pengarna? GTn kostar ca 50-70k för en fräsch medans en STI är dubbelt så dyr.

fläskpannkaka
856 Inlägg
14 april 2013
Sti.. helt klart

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas

4 822 Inlägg
14 april 2013
nackdelen med dom nya är att dom är 150-200kg tyngre än GC8 karossen (den karossen som GT har).

klart du ska ha en gammel STI istället för en tråkig GT, visst dom är högerstyrda men det är absolut inga problem och man vänjer sig jävligt fort.

du hittar ingen fräsch GT för 50 utan du får nog lägga någonstans mellan 70-100.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

124 Inlägg
14 april 2013
STI alla dagar i veckan

154 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Lutar ju då mer åt en WRX STI, men vill ändå ha tips om bilen och hur den är i helhet?

124 Inlägg
14 april 2013
Volvo740Danne skrev:
Lutar ju då mer åt en WRX STI, men vill ändå ha tips om bilen och hur den är i helhet?

Finns väldigt mycket matnyttigt angående dessa bilar på http://www.subaruclub.se/forum/

Åk och provkör och bilda dig en egen uppfattning vettja! smile

154 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Deras hemsida är sjukt seg, så jag skippade det hmm

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
14 april 2013
Weepy skrev:
Volvo740Danne skrev:

Åk och provkör och bilda dig en egen uppfattning vettja! smile

^This.

154 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Men frågan följer då, var ska jag provköra en sådan? Känns lite dumt o åka o kolla på en som finns på annons bara för att provköra?

124 Inlägg
14 april 2013
Volvo740Danne skrev:
Men frågan följer då, var ska jag provköra en sådan? Känns lite dumt o åka o kolla på en som finns på annons bara för att provköra?

På valfri bilfirma smile

154 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Okej, få väl se om det dyker upp en STI på någon bilfirma häromkring då, känns lite som en ovanlig bil att se på firma dock?

En liten fråga till, vilken bil ska man satsa på mellan WRX STI och Nissan S15?

Ja, jag vet att jag tidigare skrev att jag inte vill ha högerstyrt, men detta är enda undantaget.

Tack på förhand!

7 120 Inlägg
14 april 2013
Vill du ha en bil som funkar året runt eller vill du sladda på sommaren? wink

154 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Bra fråga du.. Har ju t5an som jag kommer göra iordning och ha som brukis. Men jag föredrar ju o sladda på vintern..

4 822 Inlägg
14 april 2013
Volvo740Danne skrev:
Deras hemsida är sjukt seg, så jag skippade det hmm

det beror på leverantören som servern står hos.
har varit jävligt instabilt ett tag nu, ibland rullar det på riktigt bra men helt plötsligt så går det segt som fan. dom håller på och testar en server hos en annan leverantör så snart kommer dom flytta hemsidan till den nya servern.
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=93735

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök