3719
Sök

Behöver hjälp samt tips och råd med nytt billjud

7 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Tänkte lägga liten summa på 4 eventuellt nya högtalare till honda civic 95a.

Behöver lite hjälp med vad som är vettigt att köpa, funderade på 2st 6x9 högtalare där bak samt 2stycken nya i dörrarna fram , sitter just nu 4" högtalare på 30 WRMS, nån som skulle möjligtvis ha orken till att hjälpa mig luska fram 4st bra högtalare? Inte sugen på några basar, en budget på ca 1500-2000kr vilket inte är mycket. Men tar gärna så mycket tips och idéer som möjligt! smile

2 024 Inlägg
15 april 2013
Du bor i Helsingborg ser jag, åk ut till Ljudbyggaren i Hyllinge så får du BRA grejor som passar både plånbok och bil.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

7 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Tack så tipset, men problemet är jag är helt inkompetent på vad man ska titta på när det gäller högtalare smile
Vill gärna lära mig mer om detta ämnet så man slipper chansa på vad som är bra för det låter bra, samt på ljudbyggarens sida stog det på ett par högtalare 2x 90/50 vad innebär detta?

Upskattar snabba svaren samt alla tips

2 024 Inlägg
15 april 2013
Tonny på Ljudbyggaren är en riktigt bra kille att ha att göra med, han kommer inte att föröka blåsa dig utan är väldigt duktig på att plocka ihop nåt som passar kombinationen av dig, din bil och din plånbok. När det står så på en högtalare så kan det ofta handla om max/rms watt effekttålighet, där max såattsäga är vad högtalaren klarar av att hantera innan den brinner upp och rms är en kontinuerlig ren signal. Watt är dock en siffra man inre ska stirra sig blind på, bra grejor och korrekt montering är 10 gånger viktigare än vad det står för Watt på prylar, därav man som oerfaren gärna ska vända sig till seriösa butiker istället för lågpris-webshopar därför att man ofta i slutändan får ett bättre slutresultat med den supporten man får i butiken.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:

2 024 Inlägg
15 april 2013
Åker man dessutom till en butik så får man ju alltid lyssna på grejorna oxå.....

Samarbetspartners:

7 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Du gav en väldigt bra förklaring och jag uppskattar detta väldigt mycket.
Får bli och köra ut dit och ta en titt, tack så mycket!

2 024 Inlägg
15 april 2013
Inga problem, jag tror du blir nöjd!

Samarbetspartners:

Sök