19 april 2013
Trådstartare
Jag har hamnat i en lite dryg sits. Tanken är att importera en komplett bakaxel från Kanada (prisskillnad och tillgänglighet jämfört med Sverige) vilket då kommer gå med sjötransport. Problemet är att det verkar omöjligt att få reda på vilka kostnader jag kommer stöta på när axeln landar på svensk mark.
Den enda summan jag fått är 200 USD för själva frakten men jag vet att det tillkommer en massa andra kostnader såsom hamnavgift, lossning, tull o.s.v. Detta vet jag då jag beställde en motor från samma land förra året och fick tilläggsavgifter på drygt 7000 kronor.
Detta är något jag vill undvika denna gång och hoppas då att någon har lite mer koll på hur priserna beräknas för sjötransporter. De gamla prisuppgifterna har jag inget underlag kvar på idag, dumt nog.
Jag har pratat med Greencarrier som skötte transporterna förra gången men de kunde inte svara på några priser utan hänvisade till Kanada men där säger de bara att de inte vet vilka regler vi har i Sverige och därmed bara kan svara på frakten i sig.
Tacksam för svar!