3559
Sök

Vilken kabelhärva till B230FK?

193 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
#1
Tja

Ska sätta i en b230fk motor i min 740 med B230F, alltså LH2.2 till LH2.4.
Många säger att ja ska ta kabelhärvan från en 240 med LH2.4, för de sitter inte ihop med de andra.

Men va menas med det andra? Varför ska ja inte ta en härva från en 940 med LH2.4?

Oerhört tacksam för svar!


193 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
#2
Efter mycket prat med många olika personer och företag så tror ja att ja kommit fram till rätt väg tongue
Ja ska ta en kabelhärva från en 740/940 med LH2.4 dock senast -95 för efter de va de nåt som gjordes om på härvan. Även -91 kan man skippa då den har kabel för kallstart.

Inuti bilen under brädan så släpper man en kontakt under handskfacket + 3-4 mindre, en ovanför pedalerna + 3-4 mindre och sen går tre kablar ut i skärmen, dom kan man dock klippa och sen löda ihop med gamla systemet. Alla kablar ska dras ut genom motorutrymmet. Sen är de bara att montera in i omvänd ordning.

Funkar även med härva från bilar utan turbo, dock får man förlänga kabeln till lmm och löda dit spridarmotstånd.

Lägg gärna till nåt om ja missat något.
Senast redigerat av Asjohem (23 april 2013)


193 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
#3
Ska väl ha nån av dessa boxar också, funkar väl lika bra med nån från 740 och men hitta bara dessa nummer nu.

0280 000 954 bränslebox B230FT/FK 95-96
0280 000 962 bränslebox B230FT/FK 95-96
0280 000 977 bränslebox B230FT/FK 97-98 (måste chippas för att kunna användas pga immobiliser)
0280 000 984 bränslebox B230FT/FK 97-98 (måste chippas för att kunna användas pga immobiliser)
0227 400 207 Guldfärgad tändbox B230FT/FK 95-96 (går att chippa)
0227 400 219 Guldfärgad tändbox B230FT/FK 95-96 -----"-------
0227 400 148 Svartfärgad tändbox B230FT/B230FK flesta övriga årsmodeller (går oftast ej att chippa )

Bränslebox -962 och tändbox -219 verkar va vanligast iaf.
Senast redigerat av Asjohem (24 april 2013)


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
24 april 2013
#4
Lättast är ifrån 240 88b eller uppåt, efter den härvan är enbart till motor och boxarna. Spridar motstånd och förlänga LMM får du göra, men går på en piss kvart, ska du köra med tex r spridare så behövs inte ens motståndet. 940 härvan sitter ihop med en jävla massa andra kablar, så du får du verkligen gå igenom hela härvan för att se vilka kablar du ska spara..

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

193 Inlägg
24 april 2013
Trådstartare
#5
_Performance_ skrev:
Lättast är ifrån 240 88b eller uppåt, efter den härvan är enbart till motor och boxarna. Spridar motstånd och förlänga LMM får du göra, men går på en piss kvart, ska du köra med tex r spridare så behövs inte ens motståndet. 940 härvan sitter ihop med en jävla massa andra kablar, så du får du verkligen gå igenom hela härvan för att se vilka kablar du ska spara..

Jo de är ju enklast men de blir "snyggast" om ja tar från 740/940, och de är ju dom kablarna ja beskrev eller har ja missat lite? tongue

Sen är ju motorn från en 940 så ja ska väl använda alla kablar från 7/900 härvan?



Sök