2982
Sök

Har du kuggat på uppkörninge / uppskrivningen?

eXXoritas
23 oktober 2006
Trådstartare
Tja alla!
ville skapa en liten tråd (Kugg tråden)
Då man själv snart har uppkörning och uppskrivningen!
kommer säkert kugga men ändå smile
men ni kan berättar om era kuggningar så kan jag o andra folk som snart ska ta uppkörninge / uppskrivningen tänka på det där *lilla* extra .. :smile

så berätta gärna hur din kuggning va! hur det känndes, vad du tyckte osv.. ;D

had / eXXo

175 Inlägg
24 oktober 2006
kuggat en gång på skrivningen, kom på att jag hade skrivningen dan innan, så det var väll väntat att jag skulle kugga. men klarade den förra veckan med 52 rätt wink

Like A Glove

137 Inlägg
24 oktober 2006
Innehar B och C kort. Kuggade på B teorin en gång och C teorin en gång. Roliga var att jag fick samma godkända poäng på B och C. Men har inte kuggat på någon uppkörning. smile

"Shackle-razzle-futzal-craz"

Bas Connaisseur
436 Inlägg
24 oktober 2006
Skriv gärna vad det var som ni kuggade på! För det kanske är skitsaker som vi andra inte ens tänker på och kanske då gör vi samma misstag!

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

dARKiE
5 031 Inlägg
24 oktober 2006
Har tagit körkort 2 ggr innan jag fyllde 19. och kugga aldrig på nåt! så det fixar ni också så jävla svårt är det inte som alla säger! var inte nervös och säg till er själva ,  " detta fixar jag lätt! "smile

Men som sagt, när ni väl fått det. TA DET LUGNT lärde mej en läxa då jag blev av med det och lär inte göra om det!

/skog
Senast redigerat av Darkie (24 oktober 2006)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

137 Inlägg
24 oktober 2006
Minns inte riktigt de exakta avsnitten jag hade flest fel på, men vet i alla fall att de avsnitt jag hade flest fel på var. Hör och häpna, trafikregler?
På både B och C var det de jag hade flest fel på, vet själv att jag har lite lässvårigheter så kanske hade med de o göra. För trafikreglerna känns ju väldigt självklara, men så var det i alla fall. smile

"Shackle-razzle-futzal-craz"

555 Inlägg
24 oktober 2006
jag kuggade inte, men trodde nästan jag skulle kugga på privat för det var så jävla varmt vid september och vågade inte typ sätta på ACn så svettades som fan sen ställde jag in backspegeln fel så hade svårt och se bakom mig men jag kollade ju givetvis för att visa att man kollar.. sen va ratten för låg så det kändes obehagligt.. annars kändes det som vanligt att köra.. snacka lite skit och kör som vanligt så klarar man det.

Bas Connaisseur
436 Inlägg
24 oktober 2006
Vi kör ju något utförande av volvo typ.. asså den e så grymmt oskön när man ska lägga i 2an/4an så tar armen i sätet. grymmt irriterande, sen så måste man ratta som en dåre för att man ska klara av en rondell, van med min sportigt känsliga mitsu-ratt ;D
Senast redigerat av MICHAN (24 oktober 2006)

Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
24 oktober 2006
Jag kuggade när jag gjorde teorin första gången (B-kort). Hade 51 poäng.. Surt sa räven... Jag missa på de där förbannade miljöfrågorna. Kunde ingenting om utsläpp och vad allt det nu heter. Bokade nästa uppskrivning till tre veckor senare och klarade det då.

Uppkörningen klara jag på första försöket en månad senare.

Tips: Ta det lugnt! Stressar man igenom provet så missar man väldigt mycket. Känn ingen tidspress. Är du osäker, markera frågan och ta nästa. Bästa tipset jag har.

Lycka till!

MVH. Victor

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

1 256 Inlägg
24 oktober 2006
Plugga på allt så slipper ni kugga? big_smile

64 poäng på Teori för B-kort
Uppkörningen varade i 15 minuter " Johan, du är godkänd.. Kör oss tillbaka "

Bas Connaisseur
436 Inlägg
24 oktober 2006
Jonni skrev:
Uppkörningen varade i 15 minuter " Johan, du är godkänd.. Kör oss tillbaka "

Han/hon hade bråttom till kafferasten tongue
Fatta om någon skulle säga så till mig yikes

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

ATMTA
24 oktober 2006
Trådstartare
klarat båda på första försök..

men tänk på att hålla den rätta farten.. ser du att du kör för fort sakta gärna ner så att dom märker det.. håll också rätt position när du svänger.. (visa dom som kör bakom dig vart du skall köra genom att ligga i en tydlig position i vägen..) bromsa mjuk.. håll avstånd.. blinka gärna en stund innan du svänger..(minst 3 blinkningar..) men innan du blinkar skall du titta på sido speglarna, backspegeln och sen över nacken.. sen kan du blinka.. o svänga.. när du backar / backar runt hörn, skall du hälst/gärna titta snabbt fram 3 gånger.. ifall att det kommer någon vid sidan av bilen.. (så att du inte svänger in i dom)..  aa det är väl dom tipsen jag kommre på just nu iaf..  Lycka till!

Bas Connaisseur
436 Inlägg
24 oktober 2006
skit bra!

>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

30 Inlägg
24 oktober 2006
Jag kuggade på Stannade för tidigt vid stoppskylt (utan linje) och att jag körde i mittenfilen på motorväg (3-filig).. Det var i Farsta förästen, klarade i Solna sen. Teorin klarade jag på första med 56p.
Senast redigerat av Zander88 (24 oktober 2006)

kontorsråtta
231 Inlägg
25 oktober 2006
kuggade på teorin en gång.. klantigt av mig, pluggade för dåligt.
uppkörningen var inga problem. blev lugn när jag satte mig i bilen och såg att kontrollanten var en av fassans polare smile körde i 15 minuter sen sa han "det här är kanon, nu drar vi tillbaka". smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
25 oktober 2006
Ja klantade mej totalt på min teori hade 2 dagar på mej eftersom ja fått en tid som vart avbokad och ja va så jävla nervig  så 50 p men nu imorrn ska ja klara de annars jävlar:) Fick dock fullt på alla ämnen utom trafik regler den vikigaste:D
Senast redigerat av nissan 200sx (25 oktober 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

.......
2 655 Inlägg
25 oktober 2006
kuggade första gången på skrivningen fick 49 andra gången klarade ja de me 54 rätt.

271 Inlägg
25 oktober 2006
60p första uppskrivingen och 20min körning. Det va inte så svårt som alla hade sagt..! Bara man läser till provet och vet vad fan man pysslar när man kör så e det lungt! Dock e det många som klarar körkortet, men inte fan kan dom köra för det...... Har åkt med polares fickvänner och jisses jävlar.. TA BUSSEN!! smile

9 108 Inlägg
25 oktober 2006
För B-kort klarade jag båda proven på första försöket, nu fem år senare tänkte jag ta för MC smile

Kuggade igår första gången. 51 poäng är riktigt surt, flera slarvfel. Hade bara pluggat MC-frågor så dom klarade jag galant, men jag var tydligen inte lika bra på bilfrågor som jag trodde wink

555 Inlägg
25 oktober 2006
glömde också nämna att min kusin (tjej) körde i 10min privat sen fick hon kortet.. själv fick man köra 45-50min privat

Sök