3716
Sök

Tips: FireFox 2.0 med inbyggd stavningskontroll (finns svenska också!)

Administratör
11 955 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
Blev lite överaskad när jag började skriva i forumet med nya FireFox 2.0 och orden började strykas under med en tunn röd diskret linje.

Det visade sig att FF 2.0 har inbyggd stavningskontroll och var inställd på engelska. Högerklicka på formuläret, och ta hem svenska ordlistan och byt sen språk på samma sätt till svenska så har ni en underbar löpande stavningskontroll när ni skriver i olika formulär på nätet.

Mycket positiv nyhet i FF 2.0 måste jag säga! smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

111 Inlägg
25 oktober 2006
Den är helt underbar gällande den funktionen, du kan dessutom lägga till egna ord om du skulle behöva fylla på wink

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto

FreddeK
25 oktober 2006
Mm då kanske det blir lite ordning i forumen så man förstår vad folk skriver. Sen kanske det lär och hjälper en del på väg som har skriv och lässvårigheter!
Senast redigerat av Freddeponken (25 oktober 2006)

4 571 Inlägg
25 oktober 2006
Installerade det på en gång smile

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
25 oktober 2006
Kanske är bra.. man tycker ju att en del borde ta en termin i sfs (svenska för svenskar) motsvarande sfi alltså. smile Då förstår man plötsligt vad många menar när de skriver på dialekt.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

SSS -12
3 217 Inlägg
25 oktober 2006
Skulle vara ett ypperligt tillskott här på forumet smile

Hade själv kunnat ha användning för detta i vissa fall!
Senast redigerat av Fuckface (25 oktober 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

914 Inlägg
26 oktober 2006
hmm instalerade ff2.0 får inte igång det därefter tur man hade ie kvar på datorn =S

Kontot inaktivt
104 Inlägg
26 oktober 2006
Fanns inga som helst problem med den. Enda som jag inte gillade, det var inte alla insticksmoduler som fungerade med denna version. Men det kommer nog inom kort det med. big_smile

Mvh/ Adde

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
6 november 2006
Verkar inte som att min stavningskontroll fungerar? Hur får man det att fungera i sådana fall?

MVH. Victor

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
6 november 2006
Ronnie.L skrev:
hmm instalerade ff2.0 får inte igång det därefter tur man hade ie kvar på datorn =S

Tur och tur, det är omöjligt att avinstallera IE. tongue

Jag måste bara få tipsa om Adblock Plus.
Inte just bara därför att den rensar all reklam på alla sidor, utan just för att den har en funktion under Options som heter "Support Websites...". Det den gör är att den automatiskt "klickar" på annonserna fast i bakgrunden. Så det blir alltså som om man klickat på annonsen, trots att man egentligen inte ens ser någon annons på sidan. smile
Jag har lagt in alla sidor jag gillar i Support-listan, så dom får mera cash.

Sök