Uppdaterad Lista1 Ombesiktning av Sharanen idag! Fick 5st 2or på första försöket,
1: Handbroms (Upptäckte att jag behövde byta bromsslangar samtidigt som oken så fick besikta utan handbroms första försöket)
2: Vindrutetorkare (De jag hade beställt från tysklan var för smala för torkararmarna, så det fick bli en tur till biltema)
3: Regskylt fram svåravläst (De nya med Eu märke är ju dock för breda för hållaren... löser det med dubbelhäftande tejp över dagen
![smile](img/smilies/smile.png)
4: Parkeringsljus... missat att en glödlampa dött
5: Abs... När jag bytte givaren upptäckte jag att givarkransen var i två delar, Mekonomen ville ha 800kr så jag beställde en från skruvat för 90kr
Notan för bruks renoveringen stannar på 7000kr så jag är nöjd
Efter dagens ombesiktning så kan jag ta itu med punkt 2 på den ursprungliga listan.
2 Skrota ner donator saaben (Står i verkstan nu men måste hållas körbar tills den nya bruksen är klar)
3 Skruva samman motor och låda, få koppling och allt att lira (Har tillverkat en motorvagga med mått hämtade ur opelns motorrum (Passar det i vaggan så passar det i opeln) dels för att kunna flytta runt spisen enkelt i lokalen samt montera växelåda och provstarta utanför bil, när motorn startat i vaggan så kan man köra saaben till skroten utan att vara rädd att man glömt något)
4 Svetsa om insug
5 Vända turbon
6 Plocka ur volvo spisen ur opeln (En kollega har fått ärva volvogrejerna, han tänkte bygga en trimm motor på sidan av till sin 245:a)
7 Listan fylls på alt efter som...