Ja vi fortsätter en sänkning vart planerad då pvn är så lätt mot 144an så stog den max ut fjädrad hela tiden.
Låg konstant på utfjädringgummit så kan man ej ha det.
Bärarmarna pekar rakt ner.
Sådär 2 varv borta fjädern sitter fortfarande ordentligt då. OBS testade med 18 tumarna för att se hur det skulle se ut men har en uppsättning 16 tumare beställda som jag tror kommer sitta riktigt fint.
Fått ditt broms servot även pedalställ och rattstång på plats ska ta bilder sen på det.
Hej. Tänker du staga upp rambenen fram? typ med rör upp till torpen.
Hej hej. Nej det är ej tänkt att göras det enda ytterligare jag funderat på är en plåt på insidan av rambenen som stärker upp. Som sagt sfro ska ju ta en titt så får han säga vad han tycker. Tycker han det ska förstyvas ytterligare får man ju lov göra det. Men ser personligen inte ett måste i det (är ju boxat med 3mm ovanför framvagnen) och så som det är gjort tror jag ej det är svagare än original.
Ja då får det tametusan få bli vårens första update här då
Bromsar köpte hem det som behövdes plus att jag investerade i ett dubbel koningsverktyg från Biltema känns riktigt gedigen kan lätt rekomendera om någon känner behov av ett koningsverktyg.
Nya ok skivor belägg och broms rör även nya slangar (dock ej på bild)
Ventilerade 240 skivor fram snyggt
240 ok passar nästan rakt av klackarna vid skruvhålen för slipas bort ca 3mm sen får hålen fillas upp lite lätt alltså inga stora operationer.
Maffigt på en liten pv
Bak nya 140 skivor och 240 ok oken passar med enbart uppfilande av skruvhål.
Hoppas ni gillar vad ni ser och ger positiv och konstruktiv kritik. Mvh Erik
Ser grymt bra ut alltihopa! Gott med fräscha bromsgrejer också. Svårt att se riktigt på bilderna men nog ser urkapningarna i rambenen fram väldigt radikala ut?! Blir spännande att se vad sfro säger där. Har du bestämt dig för styrning? Fick tips om golf 3 servostång (högerstyrd) som man sätter upp och ner. Skall tydligen funka bra.
Ser grymt bra ut alltihopa! Gott med fräscha bromsgrejer också. Svårt att se riktigt på bilderna men nog ser urkapningarna i rambenen fram väldigt radikala ut?! Blir spännande att se vad sfro säger där. Har du bestämt dig för styrning? Fick tips om golf 3 servostång (högerstyrd) som man sätter upp och ner. Skall tydligen funka bra.
Tack så mycket Oja nytt allting är trevligt Nja lite radikalt är det kanske men ja vi får se vad dom säger.
Har som man sett tidigare i tråden bestämt mig köra på 140 styrning har personligen inga problem med snäck styrning och den passar ju bra ihop med 140 framvagnen. Sen en 240 rattstång passar rakt på 140 snäckan om man tar en övre 240 knut och använder nertill.
tommyhjortasen skrev:
Du gör ett gediget jobb, gillar kvalisorten på de nya oken och skivorna.
Nyfiken har du bytt bakaxel? Frågar med anledning av att det passar med ok baktill.